• mipsan

BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna

En av två tårtor till en jobbarkompis som har fått nytt jobb, hittat ny kärlek och dessutom flytta..
    Vit botten, ahlgrens bilarfluff, jordgubb och färskostmousse, spacklad med mjölksmörkräm *tror att den kallas så*, täckt med SP. Dekorationerna är  är gjorda i 50/50 sp och fp.

• mipsan

Den andra tårtan. Tänkte ha lite vårtema på denna. Blev inte bara vårblommor, men en del blommor blev det.
    Chokladbotten. Fylld med after eightfluff, päronmousse. Spacklad med samma mjölksmörkräm och täckt med Sp. Dekorationerna är gjorda i 50/50 sp och fp. Gräset är gjort av egengjord kristyr *stolt*, den blev riktigt bra..
  • mipsan

Miniprinssentårtor i form av cupcakes. Det är vanliga muffins som jag fyllde med marsankräm, täckte med grädde och la på ett lock av grön marsipan. Rosen är gjord i SP.
  • mipsan

Till min ölälskande sambo.
    Det är en gigantisk rulltårta *eg. två som jag rullat ihop*. En choklad med lemoncurdgrädde och den andra är en ljus rulltårta fylld med en fluff gjord på mörk choklad med lemon/gingerfyllning. Spacklad med mjölksmörkräm, täckt med sp smaksatt med gräddkolaessens. Skummet är fluffy white frosting.
  • mipsan

Slänger in en bild på en smörgåstårta oxå, hoppas det är okej?! Oxå till sambon. Det var tårta på tårta idag...
  • mipsan

En tårta som jag har glömt lägga in. Till en liten 3-åring som ÄLSKAR Nicke nyfiken. Lyckades inte så bra att få till en Nicke men det blev en apa iaf. Det är ett hastverk och inget som var planerat, så det blev av vad jag hade hemma. Färdiga chokladbottnar, mosad banan blandat med lite grädde och hackad choklad. Det andra lagret är glasscreme, spacklad med grädde och täckt med sp. Dekoration gjord i SP. 
  • mipsan

En födelsedagstårta till mamma..

Vita bottnar
    Lakritsfluff
    hallonmousse
    spacklad med mjölksmörkräm
    Täckt med SP
    Dekorationer i SP/FP, vattnet och gräset är pyntgel.
  • mipsan

Födelsedagstårta till svägerskan.
    Chokladbottnar, fyllde med mörk choklad med blåbär och mandelsmak, mjölkchokladfluff, spacklad med mjölksmörkräm och täckt med Sp med mörk chokladsmak... Dekorationer i SP/FP
  • mipsan

En studenttårta.
    Ljus botten, päronmousse, lemon curd grädde, mjölksmörkräm, täckt med SP. Dekorationer i SP/FP.
  • mipsan

En nalle Puhtårta till en liten 2-åring.
    Ljus botten, grädde/jorgubbssylt i ett lager och glasskräm i det andra. Spacklad med grädde och täckt med marsipan, dekorationer i SP/FP och kristyr.
  • mipsan

Chokladbottnar, jorgubbsmousse, pollyfluff, mjölksmörkräm, täckt med SP. Dekorationer i SP/FP.
  • mipsan

En avslutningstårta till en tjej som slutade nian och ska studera konst på gymnasium. ljusa bottnar, fylld med hallon och färskostmousse och glasskräm, spacklad med mjölksmörkräm och täckt med MMF. Dekorationer i SP/FP.
Svar på tråden BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna