Inlägg från: Smulan No1 |Visa alla inlägg
  • Smulan No1

BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna

Hjälp mej, jag ska göra cupcakes, och behöver svart men har inge svart. Kan man ta något annat som ersätter, jag ska bara ha jättelite som typ tråd som är svart, kan man tex ta sån här remmar, ni vet det finns kola remmar, jordgubbsremmar och även lakritsremmar?? Kan man klistra det på flowerpaste?

Himla massa barn
  • Smulan No1

Jag önskar jag kunde lagt in bild på mina livs första cupcakes, är otroligt missnöjd med marängfrostingen, blev för rinnig, så  nu   har jag lärt mig den läxan, vispa längre än du tänkt

Himla massa barn
  • Smulan No1
    P5079021.jpg

Så här blev dom, smeten lite väl flytande, men men...Nybörjare
    Himla massa barn
  • Smulan No1
    P5089034.jpg

Sonen har åstadkommit.

Jag och sonen har haft en diskussion här hemma igår ang alla blommor och bokstäver och utstickare.. Han läser andra året på konditori och bageri..
    Han tycker det är smått fusk och att det visar ju inte om man har en estetisk talang eller inte, att han menar att alla kan baka tårtor som bilderna här visar.
    Att hantera en utstickare är ju inte svårt.
    Han tycker hellre man ska göra allt för hand, är du duktig inom konditori så behärskar man det.
    Så han tyckte inte jag skulle köpa alla dessa prylar, utan lära mig att göra för hand..
    Snäll son man har :-S

Själv tycker jag det är bra att ha dessa grejer, för det är ett himmla pillagöra..
    Himla massa barn
Svar på tråden BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna