BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna

Årets påsktårta. Första gången jag modellerat och första gången jag gjort egen SP.
Ljusa bottnar fyllda med limemousse och jordgubbsmousse. Spacklad med glasscreme.
Årets morsdagstårta
Min dotters 1-årstårta. Ljus botten fylld med jordgubbsmousse och spacklad med glasscreme. Hennes favoritmjukdjur på toppen gjord i SP.
Detta är 1:a våningen på en 3-våningstårta. Bara de två översta lagren gick åt på kalaset, så jag piffade till den lite och serverade resten till familjen dagen efter.
Tårta till en 90-årsdag. Fylld med jordgubbsmousse och glasscreme. Dekorerad med marsipan, SP och smörkräm
Chokladbotten fylld med jappfluff och spacklad med chokladkräm. Dekorerad med en blandning av marsipan och SP med chokladsmak
Alla hjärtansdags CC
Limechoklad med vit choklad-frosting med limesmak.
Kanderade limeskivor och rosenknoppar och hjärtströssel.
Mini-CC med dumlefyllning och gräddkolafrosting
Barbapapatårta till min dotter. Tyvärr började tårtan svettas (kanske kondens i kylen) och dottern VÄGRADE äta av tårtan, men annars så var den väldigt god...
Citron CC med lemoncurdfrosting. Citrusströssel och salmiakflagor.
Hallon/vanilj CC med hallonfrosting att ta med till jobbet imorgon.
Min första (men troligtvis inte sista) Hello Kitty-tårta till en 5-åring. Enligt önskemål fylld med glasscreme och täckt med marsipan. Dekorerad med SP.
Chokladbotten, chokladtryffelfyllning och chokladglasyr. I den här tårtan är det nästan 700 g choklad...
Mäktig men supergod!
Dekorerad med SP med chokladsmak förstås
Tårta till jobbet
Ljus botten, fylld med jordgubbsmousse. SP med pärlemorpulver.
Helgens två tårtor.
Överst:
Chokladbotten, fylld med chokladmousse och hallonmousse. Spacklad och dekorerad med chokladkräm och choklad-SP
Nederst:
Vanlig princesstårta enligt "födelsedagsbarnets" önskemål. Gjorde mig påmind om varför jag inte gillar att arbeta med marsipan. Locket sprack så jag blev tvungen att sätta dit många fler dekorationer (i SP) än jag tänkt från början...
Mamma mu-tårta till min 3-åring. Jag hade ont om tid och köpte pulver-mousse. Tårtan sjönk ihop under natten och det rann ut smält SP. Det syns nertill....
Jag har inte lagt upp här på länge men när min dotter fyllde 4 så var Tingeling ett självklart val. Följde Linda Runns tårtbotten-recept denna gång. Jag har ALDRIG bakat en så bra botten tidigare
Hemmagjord SP. Fylld med glasscreme enl. dotterns önskemål.