Inlägg från: lördagsgodis |Visa alla inlägg
  • lördagsgodis

BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna

Visa IMG_2737.jpg i bildspel

Visa IMG_2744.jpg i bildspel

tårtorna till min dotters namngivning med ljusa bottnar dumlefluff, lemoncurd grädde och jordgubbsmoss, är lite nybörjare på det hela så allt är i vanlig hederlig marsipan och mandelmassa
    En prins och en prinsessa
  • lördagsgodis

Här är tårtorna lite större och så la jag in  cupcakes jag gjort till samma tillfälle dem är päroncrämfylda med after eight fluff
  • lördagsgodis
    http://www.familjeliv.se/hem/lordagsgodis/gallery/phpisawdi.jpg

en prinsesstårta i spindelmannen stuk och kace pops som är gjorda av balerina kladdkaka som grund men jag hade jätte problem med den vita chokladen som inte ville vara så flytande så länge.
  • lördagsgodis
    http://www.familjeliv.se/hem/lordagsgodis/gallery/phpwgruil.jpg
    ljusa bottnar med dumlefluff och hallongrädde, täckt med mp och dekorationer gjorda i mp/kristyr.
  • lördagsgodis

Ljusa bottnar med pralinfluff och hallonmoss decorerad med mp, smörkräm och kristyr.
  • lördagsgodis

En tårta till gubben som älskar sin mobil
    dumle och mint fluff enligt önskemål, täckt med sp som jag inte gillar men inget annat som är vitt nog.

En tårta till min sons fästmö med mango mosse och marängkräm, täckt med marsipan

CC som var fantastiskt goda med fluff på turkisk peppar och kokosfluff rosor i marsipan.

Och sonens egen gjorda semlorHjärta

(¯`°?.¸ ღ ♥ ღEn prins & en prinsessaღ ♥ ღ .?°´¯)
  • lördagsgodis

Två tårtor, en prinsesstårta med kolafluff och jordgubbsmosse och en frukttårta med hasselnötsmaräng botten nougatkräm och grädde och chokladpinnar som staket.

• lördagsgodis

readvelvet muffins med färskosttopping och blommor i sp och marsipan.

• lördagsgodis
    http://www.familjeliv.se/hem/lordagsgodis/gallery/phplv0olo.jpg

morsdagtårta, en morotskaka med färskost glasyr dekorerad i marsipan och strössel.
  • lördagsgodis

Nationaldagstårta med ljusa bottnar, fyllning sötadcremfrech och skivade jordgubbar, täckt med citrussmakande smörkräm och blommor i sp.

• lördagsgodis

vaniljmuffins med färskosttopping och strössel med jordgubbssmak fyllda med marängkräm och toppade med chokladdoppad jordgubbe, blommor och fjäril i marsipan och kristyr.

• lördagsgodis

ljusa bottnar med hallonmosse och nuttellagrädde täckt med ett färdigköpt marsipanlock och dekorerad i mandelmassa och sockerkulor.

• lördagsgodis

Rengnbågstårta med färskost och maskarpone kräm med citronsmak.

• lördagsgodis

Ljusa bottnar med glasskräm och bilar fluff, täckt med hemmagjord sp och grönfärgad grädde.
  • lördagsgodis

Ljusa bottnar med glasskräm och mintchoklad fluff Hemma gjord sp på toppen och ätbar färg( konstigt vore det annars )
  • lördagsgodis

Fick klart en sockerfigur som ska vara på sonens tårta och blev riktigt nöjd med honom

• lördagsgodis

Hmm texten kom inte med. Star wars tårta till en kille som gillar yoda, fylld med mintchoklad fluff och hallonpuré dekorerad med hemmagjort sp och svart glasyr.

Svar på tråden BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna