Inlägg från: Emmeliozol |Visa alla inlägg
  • Emmeliozol
    Emmeliozol skrev 2011-02-14 09:34:38 följande:

Råkade trycka på fel knapp:P

Tänkte ha med en bild till..

Vaniljbottnar, glasscreme och hallonmousse. Späckad med grädde täckt och dekorerad med MMF

(Första inlägget jag vågar mej på i denna tråd.. Hoppas våga mej på fler sen)
  • Emmeliozol

Måste lägga upp denna tårta för det är jag som byggt ihop den men min 3åriga dotter som har täckt den med grädde, riven och flagad choklad samt strösselhjärtarna. Jag är jättestolt !

Vita bottnar, glasscreme och krossad annanas

• Emmeliozol

Min födelsedagstårta. ljusa bottnar, blåbär och hallonmousse, glasscreme. Täckt med glasscreme dekorerad med chokladfingrar, hallon och blåbär!

oxå födelsedagstårta. Jordgubbsmousse, glasscreme och spacklad även med glasscreme.. Den missen gör jag aldrig igen.: Så tråkigt när den smälter...  MMF och sockerkulor till täckning och garnering...

Sambons födelsedagstårta. Körsbärsmousse, glasscreme och spacklad med grädde. DEt ska föreställa en man som ligger på isen och pimplar Täckt med MMF dekor i MMF och godisfiskar!

jordgubbsmousse, mosade jordgubbar och glasscreme. Täckt med MMF och dekor i MMF och sockerkulor.

tårta till en kompis son. jordgubbsmousse, glasscreme och marabouganache, spacklad med grädde och täckt med MMF. Dekor i MMF och marsipan(det röda)

älskade bonusdotterns 2årstårta. Skulle egentligen vara en tvåvånings men som pga av sjukdom hastigt fick ändras till en liten tårta för ca 4 pers bara. algrens bilar kräm och jordgubbsmousse. Täckt och dekorerad med MMF och sockerkulor

Tyvärr är alla tårtor lite slavigt gjorda pga av tids- och ork brist..
  • Emmeliozol
    Saga09 skrev 2011-06-21 20:23:26 följande:
    Hej,

Brukar titta här och imponeras över allas fina tårtor och cupcakes :)

Nu en fråga då : jag ska baka en tårta som jag tänkte ha vit chokladmousse och jordgubbsmousse i ( hoppas de går bra ihop ) men så började jag fundera... vad ska jag lägga på tårtan? Jag är allergisk mot marsipan så det är ingen bra idé.... nån som kan hjälpa mig med nåt bra?

tack på förhand
    Läs trådstarten en gång till Flört
Svar på tråden BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna