Inlägg från: Rigmor Mortis |Visa alla inlägg
  • Rigmor Mortis

BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna

Chokladbottnar, jordgubbsmousse, lime- och vitchokladfluff, färska jordgubbar och chokladlöv.
  • Rigmor Mortis

I bildtråden sållas agnarna från vetet. Jag hör uppenbarligen till agnarna, men jag blev ganska nöjd med de här ändå

Den uppe till höger hade jag tänkt äta själv i smyg så ingen såg den, det var maken som lade upp den på fatet
    Chokladmuffins, chokladglasyr, kokos med blå karamellfärg, ögon av vit och mörk choklad, Maryland Cookies.
  • Rigmor Mortis

Chokladbottnar, dulce de leche-fluff i, dulce de leche- och kokosfluff på, dekorerad med grönfärgad kokos, marsipanblommor, sockerkulor och enstaka jordgubbskulor som dekoration. Det blev ingen påsktårta men väl en vårtårta.

Närbild på blommorna, marsipanen hade gått ut och var sjukt svårarbetad. Hoppas den går att äta ändå
  • Rigmor Mortis

Chokladbottnar, fylld med jordgubbsmousse, spacklad med päronmousse, dekorerad med choklad och jordgubbar.

• Rigmor Mortis

Charlotte Russe-tårta, ljus rulltårta med citronsmörkräm. Fylld med jordgubbsmousse.

Den blev inte så vacker men väldigt god!
  • Rigmor Mortis

Chokladbottnar, fyllning av Kesella, florsocker, blåbär och hallon, täckt med vaniljgrädde, jordgubbar och det sista av fyllningen.
  • Rigmor Mortis

Jag gjorde också en kräfta, fast min var i marsipan och låg på en cheesecake. Ögonen var av russin och kylskåpet hade fått den att svettas lite

här var den nygjord, utan ögon och kylskåpssvett.

Svar på tråden BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna