Inlägg från: Pigelinen |Visa alla inlägg
  • Pigelinen

BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna

hej
    Här kommer två tårtor men jag tog kort innan jag dekorerade med gel, har erfarenhet av att gelen smälter ut. Glömde kamera när jag väl hade dekorerat men in fattar nog hur de blev.

• Pigelinen

Glutenfribotten, fylld m rabarberkompott och jordgubbsmouse m lemoncurd. Täckt m vitmarsipan och dekorerad m SP o lite kristyr
    Det som sägs på familjeliv stannar här!!!
  • Pigelinen

Provbakat till en bröllopstårta med lite olika dekorationer så att brudparet ska få se och fundera på vilken typ de vill ha...

En botten maräng pensladm ed vitchoklad, resten "köpe" botten (jag var lat), fylld med hallonmouse och glasskräm. Dekorerad med SP (pga allergi).
  • Pigelinen

Mina första bröllopstårtor.. Ett lager marängbotten penslad med mörk choklad, sen vanlig botten. Fylld med glasskräm och hallonmouse. Täckt med SP.

• Pigelinen

Dotterns tårta till prinsesstemat (min man har även fyllt år och fick vara med i form av ett John Deere emblem;) Tårtan fylld med hallon/grädde samt helmagad vaniljkräm. Täckt med marsipan utblandad med dekofondant. Dekorationer Dekofondant, kristyr och strössel!

Premiär bakat cakepops med hjälp av storasyster 3 ½år;) Chokladboll doppad i vit resp mörk choklad samt strösselkulor över.

Fler detaljbilder i bloggen!
Svar på tråden BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna