Inlägg från: högbergarna |Visa alla inlägg
  • högbergarna

BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna

Min första tårta. Sonens 3-års tårta. Blev en 3:a i ljus sen efter namnet.
  • högbergarna

Gjorde även denna för sonen ville ha en krockodiltårta oxå. Den mörkgröna marsipanen va hård och torr och därmet skitsvår att kavla ut. Den sprack på några ställen. Skittrist! Ful krockodil fick jag till men ja jag är inte så bra på att moddelera i marsipan. Sonen såg dock att det va en krokodil o det e ju det viktiga! :)
  • högbergarna

Dotterns doptårta till på söndag. Dålig mobilbild. Rutan för kameran va nog kladdig! ;) Andra gången jag gör en SP-tårta. Fast locken är hälften SP o hälften marsipan. Tårtan är gjord med ljusa bottnar, persikomousse, persikopuré, vaniljkräm och glasscreme. När jag skar kanterna tjuvsmakade jag och det var en supergod kombination!! Långt ifrån så fin som ni proffs gör men jag blev ganska nöjd ändå. Övning ger färdighet! Jag måste bli bättre på att kavla lock! Tårtan saggar lite i kanterna men det e för att moussen blev liiite lös så den tjoffar ut vid kanterna. Kan vara kökstemperaturen på 27 grader som gör moussen mer rinnig kanske??
  • högbergarna

Sonens födelsedagstårta. Han älskar vindkraftverk o fläktar. Dekorationer i sp och marsipan, lock i marsipan, spritsad grädde och tårtan fylld som en operatårta.
Svar på tråden BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna