Inlägg från: Norpan P |Visa alla inlägg
  • Norpan P

BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna

Måste prova att lägga upp en bild nu när alla har plus! 
    Födelsedagstårta med Fåret Shaun till sonen. Täckt och dekorerad med SP och kristyr. 

php0v2jtr.jpg

• Norpan P
    Det gick inge bra att lägga in bild i går så jag provar igen med en annan bild.
    Första tårtan med SP blev en doptårta till sonen. Dekorationerna är också gjorda i SP.
  • Norpan P

Sonens födelsedagstårta. Dekorationer gjorda i SP och spritsat med kristyr.

• Norpan P

Födelsedagstårta till sonen som älskar monstertruckar och "Grave digger" är favoriten. Hjulen är munkar som jag klätt med svart sugarpaste. Tårtan står på en upphöjd på en bricka i samma storlek som tårtan för att hjulen skulle komma på rätt plats.

Fler bilder finns i min nya blogg!
  • Norpan P

Födelsedagstårta till mig själv. Hittade inspirationen här i tårttråden för något år sedan.

Tårtan är fylld med jordgubbsmousse och mjölkchoklad fluff. Täckt och dekorerad med sp. Nyckelpigan är endast fylld med mjölkchokladfluff.
  • Norpan P

"Karlsson på taket"-tårta till 3-årskalas.

Tårtan är fylld med Choklad- och hallonmousse. Täckt med SP och dekorationerna är gjorda i SP och marsipan. Håret är chokladfrosting spritsad med grästyll.
  • Norpan P

Morsdag tårta till mig själv och min mor. Var super god med all choklad.

Choklad mousse, gjord på 70% choklad, mjölkchoklad och vitchoklad, på en digestivekexbotten. Dekorationerna är marsipan och sugarpaste.
  • Norpan P

Studenttårta till grannens dotter. 

Hade stora problem med SP (regalice) kanske pga av värmen. Tur att man kan täcka skavanker med prästkragar Cool. Tårtan innehåller vit chokladmousse och hallonmousse. Blev mkt uppskattad av både studentskan och de andra gästerna.
Svar på tråden BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna