• Boel1

BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna

Tårta till min sko-tokiga syster som fyllde 40 år. Skon fick lov att ha stöd under, den vek sig lite. Men blev ganska bra ändå för att vara första gången! Hallonsylt och lime-mousse som fyllning. Grädde runt om eftersom hon gillar grädde!
     På övre bilden har jag gjort en stickning av hallon- och kolasnören! De gick sönder ganska lätt, så det tog tid, men var kul att göra. Hon är alltså handarbetstokig också!
  • Boel1

För att vara mitt första försök med att göra en sko får jag väl vara nöjd, men den höll inte riktigt på mitten utan jag fick förstärka med en pappersställning. Blommorna var också något jag aldrig gjort förr, men de blev ganska bra ändå. 
     Egentligen var jag väldigt missnöjd med tårtan, men jubilaren var nöjd så då får den väl godkänd. Fylld med hallonsylt och limemousse.

Sen gjorde jag en med bl.a en stickning gjord av hallon- och kolasnören. Blev mer kul än snygg, men jubilaren gillade det också!

• Boel1
    Tutilure skrev 2012-04-22 19:49:20 följande:
    Har du inte visat de bilderna förut? Tycker att jag känner igen dem.
    Pinsamt - var lite trött, tyckte jag kollade om jag lagt in dem men måste ha missat det. Om någon vill får de gärna ta bort inlägget, men det kanske inte är nödvändigt hellerSkäms
  • Boel1

Experimenttårta, hittade en gammal form som man egentligen ska gjuta choklad i , och det blev riktigt fina prästkrage-liknande blommor. Sen misslyckades jag med "målningen", tänkte ha lite svag grön färg på dem men det blev sådär...  Provade nya bladutstickare, och det blev bättre än jag trodde! 
     Fyllning vaniljmousse och hallon.
  • Boel1

Försök till modellering, på tårta till en pigg 80-åring som älskar att jobba i trädgården! Testade ny kant-utstickare också, kul att jobba med det!
     Fyllning mjölchokladfluff och hallonsylt.

Svar på tråden BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna