Inlägg från: sofieann |Visa alla inlägg
  • sofieann

BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna

Här är bilder på några av mina första tårtor. Jag blir starkt inspirerad av era bilder här och vissa tårtor är rena kopior men jag kommer inte alltid ihåg vem som gjort originalet så vill ni så påminn mig gärna om att tacka er för inspirationen

• sofieann

Chokladbottnar med glasscreme, rårörda hallon och mjölkchokladganache. 

Ljusa bottnar med jordgubbsmousse och lemonlimekräm.

Ljusa bottnar med blåbärsmousse och glasscreme. "Designen" har jag snott från en blogg som jag inte minns namnet på.

Ljusa bottnar med mjölkchokladganache och jordgubbsmousse.

• sofieann

Ljusa bottnar med vit chokladganache och halln/björnbärsmousse. Spacklad med grädde, täckt med sp. Dekorationer i fp.

Min och min mans bröllopstårta. Vi gifte oss i hemlighet i rådhuset och jag gjorde en enkel tårta att ta med dagen efter till svärföräldrarna ifall att de skulle vara sura

Ljusa bottnar med Ekströms chokladmousse och köpt jordgubbstårtmousse som jag gjorde lite godare med några droppar jordgubbsessens och färska hackade jordgubbar. Spacklad med vaniljsmörkräm och täckt med sp. Dekorerad med mp och pyntgele. Varken mamman eller födelsedagsbarnet tål grädde därav fyllningarna. 
  • sofieann

Min systers bröllopstårta. Jag tyckte att det blev riktigt snyggt med riktiga rosor men lite besviken blev jag när hon ville ha murgröna istället för fjärilar
  • sofieann

Stressade halvt ihjäl mig med denna sista minuten-tårta. En kompis ville överraska sin chef ( jobbar i lampaffär) och jag tackade ja trots att jag egentligen inte hade tid. Så den är slarvigt gjord men idén var rolig.

• sofieann

Ljusa bottnar med vit chokladfluff och hallon/björnbärsmousse. Spacklad med grädde och täckt med marsipan.
  • sofieann

Mollys mamma ville ha Nicke Nyfiken och en Stena Linebåt. Båten kändes överkurs så det fick bli en liten eka med segel istället
  • sofieann

Försökte förgäves att modellera Darth Vader men fick ge upp till slut. Så jag tänkte om och målade istället tårtan med pulverfärger så att det såg ut som rymden.

• sofieann

Plus-size Tingeling! Här ska flickorna inte matas med skeva kroppsideal
    Ljusa bottnar med hallongrädde och vaniljkräm. Spacklad med hallonsmörkräm och täckt med SP. Dekorationer i MP och FP.

Jag vet inte om beställaren vill att flickvännen ska göra silikon eller inte men han ville iaf ha 2 D-kupor.

Ljusa bottnar med hallongrädde och vaniljkräm. Spacklad med hallonsmörkräm och täckt med SP.  
  • sofieann

Jag är också med i tårta vs tårta med denna... Vaniljbottnar, persikomousse, Whipped cream cheesefrosting med färska hackade jordgubbar och spacklad med whipped cream cheesefrosting. I efterhand skulle jag skippat sugarpasten, men men... jag håller tummarna ändå!
  • sofieann

Helgens bröllopstårta. Vaniljbottnar med vit chokladkräm och hallon/björnbärsmousse.

Svar på tråden BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna