Inlägg från: SockerStinn |Visa alla inlägg
  • SockerStinn

BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna

Glasögonsmurf-tårta till sonen, min andra mmf-tårta. Ljusa bottnar med hallonfluff och chokladpudding. Gott men torrt.

• SockerStinn

Banansockerkaka med hallon/blåbär/vaniljkräm (mjölk, ägg, nöt-fri). Skulle bara varit hallon med lite vanilj, men 2 pkt hallon räckte inte till wilton hjärtform, så jag fick slänga i lite extra av det jag hade hemma

(Bilen är en leksak, men det syns väl rätt tydligt) 

Första gången jag spritsat, så jag är ändå nöjd med gräset. Sen var jag lite slarvig med detaljerna, men det fick bli så denna gången om det skulle bli någon tårta alls. Och det ville jag ju Solig
  • SockerStinn

Saftiga valnötsmuffins

Hastigt ihopslängd tårta när vi oväntat fick gäster efter att jag provbakat en ägg-fri tårtbotten. Tyvärr inte så god
  • SockerStinn

Prinsess-slott (utan mjölk, ägg och nötter) Banankaka, hallonfyllning täckt med smörkräm. Bell och Snövit är minibarbie-cupcakes av chokladmuffins täckt med smörkräm.

Sjunk tyvärr ihop lite under transporten och blev  sneare än innan. 
  • SockerStinn

Chokladbottnar, hallon och hallonfluff-fyllning, täckt ed smörkräm. Dekorationer i marsipan (rosor i smörkräm).

• SockerStinn

Chokladbottnar, chokladglasyr som fyllning. Kruka av mmf. Rosor av svartvinbärsmousse. Spadar, snigel och blad av marsipan.
  • SockerStinn

Smurfhustårtan: Ljusa bottnar, blåbärsmousse och hallonmousse. Marsipan. (Tårtan är mjölkfri)

Spritsad smurf: Ljusbotten, blåbärsmousse, smörkräm. Denna tårta är lågprotein, dvs mjölk-ägg-och gelatinfri. 

bakamer.wordpress.com/

• SockerStinn

Hast-tårta till midommar. 
    Ljus botten, jordgubbsmousse och färska jordgubbar, glasscreme. 

Tårtan är helt mjölkfi, och till min lättnad var det ingen som kände det på smaken  
  • SockerStinn

Tårta till makens jobb. 

Fylld med jordgubbsmousse, färska jordgubbar, rabarbermousse. Täckt med sp (wiltons - den köper jag inte igen)
  • SockerStinn

Chokladtårta med choklad och bananmousse. 

Lite sur att jag inte hade tårtan i tårtringen längre, bara ett halvt dygn innan spackling så sen efter täckning så tappade den formen lite. Och jag lyckades inte ta bort det lilla kornet kakao jag spillde fram på tårtan heller. *argh!* Men på det stora hela är jag ändå nöjd.
Svar på tråden BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna