Inlägg från: Zelmilainen |Visa alla inlägg
  • Zelmilainen

BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna

Min första tårta någonsin:

Den var till min sambos syster som fyllde 13, den blev lite överdekorerad, men lite med hennes önskemål med.

ljusa bottnar, geishafluff, hallonmousse, spacklad med smörkräm och dekorerad med hallon, minimarshmallow, chokladhjärtan, silverkulor, etc.

Den blev riktigt uppskattad, så nu vill jag baka mer! 
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen

min första täcka tårta... :-S

chokladbottnar, passionsfrukt/mangomousse, fluff på passionsfruktschoklad, spacklad med chokladsmörkräm och täckt med mmf, samt dekorerad med mmf och chokladlöv.

det bidde inget av det...
  • Zelmilainen

en simpel tårta, men lägger upp den iaf...

pollyfluff, jordgubbsmousse, ljusa bottnar, spacklad med chokladsmörkräm

nehepp...
  • Zelmilainen

mina första rosor någonsin i mmf, de gröna färgade med karamellfärg och de rosa med hallon, dvs det jag hade hemma. jag vet att jag har långt kvar tills ja blir lika duktig som er andra, men man måste ju börja nånstans

nehepp...
  • Zelmilainen

de tre smörgåstårtorna jag bjöd på när jag fyllde (en laktosfri med kyckling och bacon, en vanlig och en italiensk med gorgonzola, soltorkade tomater, oliver, etc)
    de två tårtorna jag bjöd på när ja fyllde (den vänstra laktosfri med vanliga bottnar, hallonmousse och skumbananfluff, spacklad med grädde och dekorerad med mmf, den högra med chokladbottnar, after eight fluff och päronmousse och spacklad med mörk chokladsmörkräm och dekorerad i mmf)
    den tårtan jag bjöd mina kollegor på idag (vaniljbottnar, vit chokladfluff, blåbärsmousse och jordgubbsmousse, spacklad med vit chokladsmörkräm och dekorerad med mmf).

nehepp...
  • Zelmilainen

mina första cupcakes ever.
    choklad från recept av leila lindholm. fyllda med after eight fluff och spritsade med päronmousse och dekorerade med after eight.

nehepp...
  • Zelmilainen

vanlig botten, hallonmousse, kladdkakebotten, mangomousse, vanlig botten. täckt och dekorerad med hemgjord SP. första ggn ja använt SP och min andra tårta ja täckt.

laktosfri. cocosbottnar, vit chokladmousse och blåbärsmousse. täckt och dekorerad med hemgjord SP, andra ggn med sp.

ananasbottnar, mörk chokladmousse och ananasmousse. täckt och dekorerad med hemgjord SP. andra ggn med sp.

nehepp...
  • Zelmilainen

de två översta samt den tredje va min första beställning. ja e ej alls nöjd med resultatet då ja täckte den. men de gillade tårtorna iaf

vanliga bottnar, chokladmousse, hallonmousse.
    den tredje är laktosfri med en vanlig botten, hallonmousse, kladdkakebotten, mangomousse och vanlig botten.
    alla spacklade med grädde, täckta och dekorerade med egengjord sp.

vanlig botten, hallonmousse, kladdkakebotten, mangomousse, vanlig botten. täckt och dekorerad med egengjord sp. mjölkfri.

vanliga bottnar, chokladmousse och ahlgrensbilarmousse.
    täckt och dekorerad med egengjord sp.

nehepp...
  • Zelmilainen

till föräldrarnas 30 åriga bröllopsdag. de två nedersta e samma, bara olika vinklar.

samtliga fyllda som estellebakelsen. spacklade med grädde och täckta/dekorerade med egengjord sp. dock ej de två minitårtorna som är diabetikeranpassade.

nehepp...
  • Zelmilainen

doptårtor till tvillingflickor. önskemålet va rosa/röd, stor ros i mitten, namnen, ganska enkelt.
    fyllda som princesstårtor. spacklade med grädde, täckta och dekorerade med egengjord sp.

nehepp...
Svar på tråden BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna