• rultan

BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna

Bidrar med ett par tårtor. Tack för inspiration och vägledning tjejer!

Fylld med vit chokladfluff och blåbärsmousse. Täckt med sugerpaste och mmf (det svarta). Vet inte varför mmf:en blev så blank?

Kommer inte ihåg fyllningen på denna. Men punchpralinfluff på sidorna tror jag (mycket gott!).
  • rultan

Här har jag ännu inte fått in snitsen med att täcka tårtorna, men det bjuder jag på!
    Ett bowlingklot till min man, så klart! Försökte få sugerpasten snyggt marmorerad, men det var inte så lätt när man för en gångs skull ville det!

Och en explosionstårta till en 17-åring

• rultan

tårta till bowlingfantasten! Fylld med fluff på marabous choklad med kokos och banan sam hallonmousse.
  • rultan

doptårta. Den översta fylld med tjinuskimousse och lingonmousse. Den undre med hallonmousse och vaniljkräm.
  • rultan

Fortfarande en nybörjare jämfört med er andra, men lite roligt att visa upp i alla fall. Om jag bara fick en till beställning så vet jag hur jag skulle göra den så mycket bättre  
    Torn och tak består av rct. 
  • rultan

Chokladbottnar med tjinuskikräm och hallonmousse. Täckt med sockerpasta.
  • rultan

Tårta med bottnar "lika delar", fylld med chokladmousse och hallonmousse. Spacklad med chokladsmörkräm och täckt med sugarpaste. Dekorationer i marsipan.
  • rultan

Tårta till nybliven Leonberger-ägarinna. Fylld med hallonmousse och vaniljkräm. Täckt med kinuskimousse (trodde det skulle synas mer av den, men men...) och dekorationer i sockerpasta.
  • rultan

Fylld med jordgubbsmousse och vit choklad. Spacklad med smörkräm och täckt med en blandning av sockerpasta och marsipan.
  • rultan

Hamburgertårta fylld med vit chokladfluff med hjortron och chokladbollsfyllning (från "Sockerrus")

Svar på tråden BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna