• Hygea

Bröllop och Dop, med kärlek för nallar. Riktigt rolig att göra och få modellera. :o)

Första ggn jag fick prova på detta mönster och sätta ihop just denna specifika rosett. Lärorikt. :o)

På Lappen står det: In this Style och datum. Det är en alice i undelandet inspirerad tårta men handskurna bottnar nedifrån; Ruter, spader, klöver och högst upp hjärter. Sen på topp har vi den gamla silvernyckeln. Kul att göra. :o)

Alla är gjorda i Cake & Designs namn. :o)
    Mer tårtor på blogg: http://fairycakes.blogg.se
    ღ Linnéa -041010 ღ Isaac -070812 ღ blackorchiid.blogg.se/
  • Hygea

Nu har jag fått bild på den senaste bröllopstårtan jag gjort. Det tråkiga med denna är att den inte är uppställd på korrekt sätt trots instruktioner, men kan inte göra nåt åt saken trots att det skär mig in i själen.. ;o) Tårtorna ska vara vridna så det blir en linje i mitten från nedre till övre tårtan, alltså ska de vridas så blommorna kommer fram mer.. men men.

Denna tårta är täckt med smörkräm såsom önskat av brudparet. Choklad och jordgubb, dek i mp.

• Hygea

Min dotters 6års tårta som hon nu idag hade på sitt Halloween kalas :o)
    Vissa ville ju äta av häxan också ^.^ stackarn blev stympad!

• Hygea

Länge sen jag gjorde en tårta men folket jag känner äter inte tårta direkt MEN nu fick jag göra det, 6mån sen jag modellera eller gjorde nåt överhuvudtaget, så var snälla. ;o) 
    Min första "explosion-cake" också ^.^

Till en som hade 40års firande i helgen, rockfantast, ofc. 
    Täckt Sp, dekor i mp/fp, fyllning: jordgubbsmousse.

• Hygea

Anledningen till att vi i tårttråden endast vill ha bilder här i denna tråden är att det blir så många och vi vill inte missa allt fint som görs. 
    Om vi då pratar i denna tråden med, blir det så mycket inlägg och risken att man bläddrar förbi stor. 
    Det var just det vi ville undvika genom att starta denna tråden. 
    Vänligen respektera detta.

Alla som vill kommentera, berömma eller fråga är hjärtligt välkomna in i stora trådarna

• Hygea
    Baby converse all star cake with spots.
    Jordgubb / choklad. Täckt med sockerpasta, testa en ny sugarpaste som ska vara bättre, Regal Ice (annars bara använt ballinas). Och jag vet inte om jag gillar den, men jag ger den några försök till.

Skor i flowerpaste.

ೋღ Linnéa -041010 ღ Isaac -070812 ღೋ blackorchiid.blogg.se/
  • Hygea

Till min svärmor som fyllde 60 år och det firade vi igår  
    Vanilj-hallonmousse, ljusa bottnar. Täckt med sp, oblat, dekor i flowerpaste och kristyr.

• Hygea

Enkel tårta med rosor till min svärmor igen, hon ville ha en till jobbet. 
    Fyllning: Blåbär och hallonmousse. Sp, dek i mp och kristyr.

• Hygea
    Dagens tårta, student i all ära och ett udda val. Men är man grabb så?! ;)
    Blåbärmousse -och hallon/blåbär/röda vinbär/svarta vinbär/jordgubbs mousse - en riktigt blandning alltså men ojoj så god!

Svar på tråden BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna