Inlägg från: LovisaTilda |Visa alla inlägg
  • LovisaTilda

BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna

Alla hjärtans dag-tårta 
    Min allra första tårta med SP!
    Köpta bottnar (pga tidsbrist). Fylld med geishafluff och hallonmousse, spacklad med glasscreme, dekorerad med SP+MP.
  • LovisaTilda

Försökte mig på att göra en hello kitty-balleria som jag tänkte placera på min dotters 2-årstårta, blev väl inget mästerverk direkt ;) lyckades inte få ögonen svarta...kan man använda pastafärg till att måla med?
    Kom gärna med kommentarer om hur jag kan få den bättre!
  • LovisaTilda

Namnsdagstårta inför morgondagen!

Ljusa bottnar, Hallon & blåbärmousse och glasscreme, spacklad med glasscreme. Täckt med SP, decorerad med MP.
  • LovisaTilda

Min första beställningstårta! Önskemålet var något i lila. Fylld med Hallonmousse och Glasscreme, spacklad med grädde, täckt med marsipan, dekorerad med sp & mp.
    (blev några små fläckar i marsipanen vid bokstäverna som jag INTE var nöjd med, hoppas beställaren blir nöjd ändå!)
  • LovisaTilda

En av dotterns två födelsedagstårtor. Ljusa bottnar, hallonmousse och vit chokladmousse, spacklad med grädde. Täckt med sp, dekorerad med mp.

Den andra av dagens tårtor! Chokladbottnar, päronmousse och after eight-fluff, spacklad med grädde, täckt med sp, dekorerad med mp.
  • LovisaTilda

Har blivit två tårtor i helgen, en bröllopstårta och en trisstårta. Bruden hade väldigt specifika önskemål, därav brudparet ;) Tack MissyCat för grodbeskrivningen och quilt-mönstret i din blogg! 

Alla dekorationer är gjorda i mp/sp.

Mer info hittar ni på carolineskalastartor.blogg.se
  • LovisaTilda

Helgens tårtor!

Denna tårta innehåller ljusa bottnar, vit choklad- och hallonmousse. Spacklad med grädde, dekorerad med sp och mp.  

Denna tårtan innehåller ljusa bottnar, Ahlgrens bilar-fluff och jordgubbsmousse. Spacklad med grädde, dekorerad med sp och mp.

Ska försöka uppdatera bloggen med.
    Mer info kommer under dagen på carolineskalastartor.blogg.se

• LovisaTilda

Har gjort min mest fantasilösa tårta hittills...fick uppdraget att göra en tårta till vår tjejkväll och kunde inte komma på nåt kul så det blev en "klassisk" rostårta. :P Fantasin har nog rymt...

Innehåller ljusa bottnar och är fylld med jordgubbsmousse och glasscreme. Skulle varit jordgubb/mörk choklad, men den mörka choklad-moussen smakade skit (ursäkta!) så det fick bli glasscreme istället.
Svar på tråden BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna