BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna
Glasögonsmurf-tårta till sonen, min andra mmf-tårta. Ljusa bottnar med hallonfluff och chokladpudding. Gott men torrt.
Glasögonsmurf-tårta till sonen, min andra mmf-tårta. Ljusa bottnar med hallonfluff och chokladpudding. Gott men torrt.
Banansockerkaka med hallon/blåbär/vaniljkräm (mjölk, ägg, nöt-fri). Skulle bara varit hallon med lite vanilj, men 2 pkt hallon räckte inte till wilton hjärtform, så jag fick slänga i lite extra av det jag hade hemma
Prinsess-slott (utan mjölk, ägg och nötter) Banankaka, hallonfyllning täckt med smörkräm. Bell och Snövit är minibarbie-cupcakes av chokladmuffins täckt med smörkräm.
Chokladbottnar, hallon och hallonfluff-fyllning, täckt ed smörkräm. Dekorationer i marsipan (rosor i smörkräm).
Smurfhustårtan: Ljusa bottnar, blåbärsmousse och hallonmousse. Marsipan. (Tårtan är mjölkfri)
Spritsad smurf: Ljusbotten, blåbärsmousse, smörkräm. Denna tårta är lågprotein, dvs mjölk-ägg-och gelatinfri.
Tårta till makens jobb.
Chokladtårta med choklad och bananmousse.
Miniontårta (figur från filmen Dumma mej) till sonens 5-års-kalas för ett par veckor sedan. Chokladbotten med mangomousse och persiko-passionsfruktsmousse. Inte så gott som jag hade hoppats, men helt ok.
bakamer.wordpress.com/2014/03/15/3d-miniontarta-mjolkfri/