• Ankmor

BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna

Välkommen till Tårttrådens och Cupcaketrådens bildtråd!

Anledningen till att vi i tårttråden endast vill ha bilder här i denna tråden är att det blir så många och vi vill inte missa allt fint som görs.
    Om vi då pratar i denna tråden med, blir det så mycket inlägg och risken att man bläddrar förbi stor.
    Det var just det vi ville undvika genom att starta denna tråden.
    Vänligen respektera detta.

Alla som vill kommentera, berömma eller fråga är hjärtligt välkomna in i stora trådarna

__________________________________________________ ___________________

Om du hjälper någon att lägga in en bild och du märker att någon hunnit posta samma bilder innan dig, anmäl inlägget själv som eget inlägg/dubblett så plockar moderatorerna bort det utan att du får en varning.
    Det är bara onödigt att samma bild kommer med mer än en gång.

Vill du ha en bild inlagd, säg helst till i aktuell stor tråd, så kan den som tänker lägga in bilden meddela det - också detta för att spara upprepningar och dubletter i denna tråd.
    __________________________________________________ ___________________

Tidigare trådar:
    Bildtråd nr 1
    Bildtråd nr 11
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-11 23:52
    HÄR är länk till "huvudtråden"...
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50297278.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-07 00:00
    Ny tårttråd!

Tårttråd nr 18
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m66989159.html
  • Svar på tråden BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna
  • Missy Cat

Min dotters 3 års tårta.
    Självklart Hello Kitty

Tårtan innehöll:
    Ljusa bottnar, bananmousse, enkel chokladgrädde, spcklad med grädde, täckt och dekorerad med sp

Min dotters 5 års tårta

Belle från Skönheten och Odjuret

Ljusa bottnar, Ekströms mango/passionsmousse, hallonmousse, spacklad med grädde, täckt med sp, dekorerad med sp och sockerkulor

LindaRunn.se för er info

♥ (¯`°?.¸ ♥ LindaRunn.se ♥¸.?°´¯) ♥
  • LovisaTilda

Biltårta!

ljusa bottnar, jordgubbsmousse och glasscreme. Spacklad med grädde, täckte och dekorerad med marsipan.

Fodrade marsipanen innan jag täckte tårtan igår kväll men nu såg jag att den hade börjat svettas på kanterna. Hoppas den håller sig till kalaset ikväll!

carolineskalastartor.blogg.se
  • sofieann

Ljusa bottnar med vit chokladganache och halln/björnbärsmousse. Spacklad med grädde, täckt med sp. Dekorationer i fp.

Min och min mans bröllopstårta. Vi gifte oss i hemlighet i rådhuset och jag gjorde en enkel tårta att ta med dagen efter till svärföräldrarna ifall att de skulle vara sura

Ljusa bottnar med Ekströms chokladmousse och köpt jordgubbstårtmousse som jag gjorde lite godare med några droppar jordgubbsessens och färska hackade jordgubbar. Spacklad med vaniljsmörkräm och täckt med sp. Dekorerad med mp och pyntgele. Varken mamman eller födelsedagsbarnet tål grädde därav fyllningarna. 
  • Lissy81

Liten tårta till kalasfika. Ljus botten, fyllning av jordgubbsmousse och Ahlgrens bilar-fluff. Fodrad med marängsmörkräm, täckt och dekorerad med sockerpasta.

• Lenilus

Denna tårta gjorde jag till min djurälskande kusin. Hon önskade något med djur och student och det här är resultatet av det. Ljusa anslag med limemousse, vit chokladganache & jordgubbsmousse. Spacklad med vaniljsmörkräm. Modellering av sp och spritsning med Philadelphiafrosting.

• lunkentuss

Tårta till min bror som skriver o spelar egna låtar -mer bilder o info i bloggen + länkar till några låtar =)

bullemamman.blogg.se

• Fru R

Tårta till svärmor.
    Egengjord mmf (första gången-e stolt!)
    Fylld med lemoncurd grädde och hallongrädde, spacklad med grädde och dekorerd med mmf.
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Ängaboll

Bananmuffins med nutellagrädde...dagens kalorikick!

Chokladbollar.....ibland är det enkla godast ;)

• Angel13

Dottern fyller 18 idag :) Geishfluff och jorgubb/lemon mousse, ljusabottnar. Täckt med bakels sp likaså derkorationerna med samma sp. Det svarta peace märket är svart fondant.
    930618~941026~081019~BF100205
Svar på tråden BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna