• Ankmor

BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna

Välkommen till Tårttrådens och Cupcaketrådens bildtråd!

Anledningen till att vi i tårttråden endast vill ha bilder här i denna tråden är att det blir så många och vi vill inte missa allt fint som görs.
    Om vi då pratar i denna tråden med, blir det så mycket inlägg och risken att man bläddrar förbi stor.
    Det var just det vi ville undvika genom att starta denna tråden.
    Vänligen respektera detta.

Alla som vill kommentera, berömma eller fråga är hjärtligt välkomna in i stora trådarna

__________________________________________________ ___________________

Om du hjälper någon att lägga in en bild och du märker att någon hunnit posta samma bilder innan dig, anmäl inlägget själv som eget inlägg/dubblett så plockar moderatorerna bort det utan att du får en varning.
    Det är bara onödigt att samma bild kommer med mer än en gång.

Vill du ha en bild inlagd, säg helst till i aktuell stor tråd, så kan den som tänker lägga in bilden meddela det - också detta för att spara upprepningar och dubletter i denna tråd.
    __________________________________________________ ___________________

Tidigare trådar:
    Bildtråd nr 1
    Bildtråd nr 11
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-11 23:52
    HÄR är länk till "huvudtråden"...
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50297278.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-07 00:00
    Ny tårttråd!

Tårttråd nr 18
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m66989159.html
  • Svar på tråden BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna
  • Ckm

Någon utav er som bor i Stockholm? Om man skulle få kunna göra en beställning?

• Sigrid

En äppeltårta till helgfika med goda vänner. Mycket god, perfekt så här i äppeltider.

Äppelkakebotten med smak av äpple, kanel och mandel fylld med vaniljkräm (tyvärr var vaniljkrämen för lös så nästa gång blir det ett annat recept). Spacklad med vaniljfrosting och dekorerad med torkade äpplen. Lite pudrad kanel över också.

Fler bilder finns på bloggen:
    http://bakgladje.blogspot.com/2011/09/appeltarta.html
  • Zacki86

Blev en liten tårta idag =)
    Bestod av misslyckade (hårda och riktigt mäktiga, "tjocka"), men dock goda glutenfria bottnar med diverse fyllningar..

Fyllning längst ner: Marsánsås med laktosfri grädde
    Fyllning mitten: Jordgubbar med lf-grädde
    Fyllning högst upp: Banan med lf-grädde.
    Sen grädde på och runt om för att få locket att fastna..Locket är från Panduros sortiment. ( En förpackning räckte inte till en halv långpannetårta, därav de två färgerna).

• neenoo

Ja så var det dags för syster att gifta sig och jag fick den stora äran att göra tårtan. Efter tidigare provsmakning valde de ljusa bottnar med lemoncurd, vaniljkräm, färska svenska(!) jordgubbar, grädde och täckt med mp. Rosor gjorda i mp och vissa av dem penslade jag med pärlemor.
    Den största tårtan jag gjort. 
    Men en undran har jag. Varför svettas den?? Jag har fodrat med majsolja. Borde de inte vara säkert då?
  • Lenilus

En gluten & laktosfri tårta med temat resa/bowling/rock/cigarrer. Ljusa bottnar med Dumlefluff & citronmousse. Spacklad med citronmousse. Täckt med sp, mestadels dekorerad med sp, lite gp.

• Bohman

Min sons 1-års tårta!
    Fyller 1år i morgon o har kalas kl 11. Så jag gjorde tårtan nu!
    Fylld med Hallonmousse och Daimfluff, dekorerad med marsipan och MMF.
    ♥(¯`°?.¸ ♥ www.mammabohman.blogg.se ♥¸.?°´¯)♥
Svar på tråden BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna