Inlägg från: lunkentuss |Visa alla inlägg
  • lunkentuss

BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna

Här kommer bilderna på studenttårtorna till mina två svägerskor!

ljusa bottnar fyllda med blåbär/hallongrädde o vaniljkräm. Spacklad med grädde o täckt med sp, dekorerad med sp, marsipan + glitterkristyr.

ljusa bottnar fyllda med blåbär/hallongrädde o vaniljkräm. Spacklad med grädde o täckt med sp, dekorerad med sp o marsipan.

chokladbottnar fyllda med peanutbutterfrosting och rårörda hallon med hackad toblerone. Spacklad med peanutbutterfrosting o täckt med sp. Dekorationer i sp o marsipan + ätbar penna.

chokladbottnar fyllda med peanutbutterfrosting och rårörda hallon med hackad toblerone. Spacklad med peanutbutterfrosting o täckt med sp. Dekorationer i sp o marsipan + kristyr

Finns mera bilder o sånt på bloggen
    bullemamman.blogg.se

• lunkentuss

Såhär blev den -tårtan farmor ska ha med till sina seglande danmarksvänner :)

ljusa bottnar fyllda med dumlekolakräm o jordgubbsmousse. Spacklad med grädde o täckt med sp. Dekorerad med sp o fp...

O fler bilder hittar ni på bloggen: bullemamman.blogg.se

• lunkentuss

Gjorde Hi-Hats idag ur Leila Lindholms bok "A piece of cake" -köpte båda böckerna o fick hem dom igår... hihi =)

Chokladcupcakes med mörk choklad o kaffe.
    Toppad med en marängfrosting som doppats i mörk choklad.

Recept finns på bloggen: bullemamman.blogg.se

• lunkentuss

Kärlekstårta som min barndomsvän beställt =) Hon och hennes kille firar 1 år tillsammans =)
    Hon ville ha en röd hjärtformad tårta med vita rosor och deras namn på.

Det är ljusa bottnar med jordgubbsmousse och limemousse.
    Spacklad med chokladsmörkräm -enligt önskemål.
    Täckt med sp o dekorerad med sp och fp.

• lunkentuss

Midsommartårtan!
    Inget o skryta med, men den var väldigt god :)
    Första ggn jag spritsar såhär på en tårta, vilket syns

fylld med jordgubbsmousse och limemousse.

Bjöd på kakbuffe också, så massor med bilder finns i bloggen: bullemamman.blogg.se

• lunkentuss

En tårta som gjordes idag o ska överlämnas imorn...
    Vi har precis flyttat från orten vi bodde på, så detta är en "present" till grannpojken. Han o vår dotter är i samma ålder o var (är) väldigt bra kompisar, så imorn ska vi åka dit o leka o då ska han få denna =) Vår dotter fick en jättefin godnattsagebok när vi flyttade, så det kändes självklart att ge nåt tillbaka :)

Ljusa bottnar (tårtbottenreceptet från baksidan av potatismjölpaketet -vilket superperfekt resultat!!!)
    Fyllda med blåbärsmousse -blåbären fick jag av grannpojkens mamma, så det känns lite kul att "ge tillbaka dom" i form av en mousse i tårtan. Det andra lagret är glasscreme.
    Spacklad med grädde o täckt o dekorerad med sp.

FLER BILDER KOMMER ATT KOMMA UPP PÅ MIN BLOGG IMORN, MÅNDAG KVÄLL :)
    bullemamman.blogg.se

• lunkentuss

Förra årets halloweentårta -väldigt enkel, men väldigt söt

Svar på tråden BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna