Inlägg från: MissMurrig |Visa alla inlägg
  • MissMurrig

BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna

Theo's 1-års tårta #1

Ljusa bottnar, cocos-och limemousse. Täckt med SP dekorerad med SP och marsipan (och rice crispietreats i bilarna)
  • MissMurrig

Theos 1-års tårta #2
    Ljusa bottnar, jordgubbs- och citronmousse, täckt med SP och dekorerad med sp och flingor(formade som chokolate chip cookies)
  • MissMurrig

110-årstårta till sambons mormor, 85 och syster, 25. Mormorn är en berest fd sjuksköterska - därav väskorna. Den rosa spisen är ett litet skämt till systern av min sambos mamma, tydligen var hon väääldigt förtjust i sin spis som liten, och nu hatar hon allt rosa och tjejigt = ultrafemenist... 

• MissMurrig

Ac någon anledning vill inte översiktsbilden funka att laddas upp. Men denna tårtan är nog min favorit hittills, är så himla nöjd, och jag är aldrig nöjd med några tårtor jag gör annars...  Tågtårta åt 2-åring. Han ääääslkar tåg, hans favorit är Pendeltåget, men de är lite tråkiga att göra, så jag gjorde bara ett pendeltåg som åker genom tunneln. Sedan kom hans andra favvotåg på tioppen, ett godståg!  

ljusa bottnar med hallon/blåbärsmousse och glasscrème, täckt med marsipan och dekorerad med marsipan och lite sp och ätbart glitter. 
  • MissMurrig

Bilartårta till lille Albin 2 år. Hallon- och blåbärsmousse på ljusa bottnar, täckt med sp och dekoration i sp och marsipan. 
  • MissMurrig

Födelsedag och namngivning på samma dag. Hallonmousse och glasscrème på chokladkola botten
  • MissMurrig

Tårtor till 2st födelsedagstjejer. Pingu är ju ganska rippad från typ 2 tårtor som jag googlat... Jag tror en är härifrån? Tack för inspirationen iaf. Min sp på pingutårtan sprack lite i kanten, så jag la på ett "isflak" (smart va?), men innan så sockrade jag den under lite, syns lite på sista bilden, ser lite kristalligt ut (inspirerad av "Tårtdekoratiörerna").

Hallonmousse och chokladcrème på ljusabottnar. Täckta med sp, dekoration i sp och lite marsipan.
  • MissMurrig

Min kompis ringde mig och sa att hon hade köpt ett färdigt marsipanlock, sylt och marsan, och undrade hur man gjorde en tårta... Hennes idé var att man skulle ha kaka, marsan, sylt och sedan marsipan... Bara ETT lager tårtbotten.... Jag föreslog att hon kom hem till mig så skulle vi hjälpas åt. Hennes sambo som skulle få tårtan håller på med musik och konst. Tårtlocket var ju en KATASTROF, never again! Men hon hade ju redan köpt det, så hon fic ha det på... Det sprack och hade sig.
    Jag gjorde glasscréme och skogsbärsmousse.

Babyshower tårta till min kusin. Glutenfria, ljusa bottnar, skogsbärsmousse, jordgubbsmousse och smörkräm.

Dagen efter babyshowern fick jag ett telefonsamtal om att en gäst på festen var så förtjust i mina tårtor, och hon skulle fylla år nästa dag, och kunde jag göra en tårta? "Hon gillar rosa, skor, shopping ( har för många kreditkort), och hon och mannen kallar varandra för grodan. Jo jag gav det ett försök, men hann inte baka egen botten på EN dag.. så jag sprang o köpte färdiga ljusa bottnar. Det blidde hallonmousse, nötcrème och moccasmörkräm.  
    Väldigt nöjd för att ha stressat ihop den på en dag.

Fler bilder i bloggen.

marlenestartor.blogspot.com
  • MissMurrig
    Bildbomb!

Doptårta till tvillingar. Prinsess-fyllning, men med smörkräm istället för grädde. Allt på i SP.

En likadan (nästan, lite bättre tycker jag) cookiemonstertårta som jag gjort innan. Samma namn och ålder t.o.m. Ljusa bottnar, choklad och jorgubbsmousse. Nästan bara SP på och i dekorationerna, lite marsipan också, och "cookie-flingor".

Doptårta till Alexander, fick fria händer och hade alltid velat testa en converse-tårta. Jordgubb och vaniljmousse.

Vår julftonstårta. Chokladbottnar, pepparkaksmousse och mandelgrädde. SP och målad med pastafärg/alkohol och glitter.

Shoppingtårta. Chanelväska, Louboutin sko och burberryplånbok med pengar och AmEx...
    Lakritsfluff(båtar) och chokladmousse.
  • MissMurrig

Doptårtor till Ester. Hittade inte min kamera just då, så jag lånade pappas och det har tagit lite tid att lägga över dem till min dator... Och nu har jag glöt innehållet. MEN, det var iaf marsipan på (därför är de inte så vita, men de såg vitare ut i verkligheten), och dekorationerna är i SP och silverkulor.

Tårta med bil, nalle, ballonger, imse vimse spindel och en elefant balanserade.... Ljusa bottnar, lime-och cocosmousse.

Tårta till min skateboard åkande och hårdrocksälskande lillebror. Lakrits och citronfyllning, marispan på.

Cupcakes till arbetskamraterna på Zara. Kladdkaka med daimfluff.

Mer bilder i bloggen:

marlenestartor.blogspot.com
Svar på tråden BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna