Inlägg från: Skåne85 |Visa alla inlägg
  • Skåne85

BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna

En till tårta till min son som skall ätas idag (lego tårtan firades med igår)
    Innehåller: Hallonmousse och afterEight, ljusa bottnar

• Skåne85

Gräddtårta och nästan diabetiker "säker"
    Banangrädde + sockerfri chokladfluff med mint essens så det nästan smakar som A8.
    Pytte lite socker i bottnarna.
    Dekorerad med apelsingrädde, sp och marsipan.

• Skåne85

Ljusa bottnar, Mjölkchoklad + Gelehallonfluff. Täckt med Sp, dekorerad med sp och kristyr

• Skåne85

Ljusa bottnar, Mjölkchoklad + Gelehallonfluff. Täckt med Sp, dekorerad med sp och kristyr

• Skåne85

Ljusabottnar, Lemoncurdmousse + hallonmousse, spacklad med marängsmörkräm.

Beställaren var mkt noga med att där skulle vara 1 bandyklubba, 1 fotboll, 1 domarpipa, 1 volvo pv och en whiskeyflaska på tårtan !

• Skåne85

Hallonmousse + Lemoncurd mousse. Spacklad och spritsad med CreemChees Frosting, lock och dekorationer i sp + marsipan.

• Skåne85

Vitchoklad + vaniljmousse med vaniljkesella.
    spacklad med marängsmörkräm, täckt med sp, dekorrerad med sp och marsipan.

Vitchoklad + vaniljmousse med vaniljkesella.
    spacklad med marängsmörkräm, täckt med sp, dekorrerad med sp och marsipan.

www.grese.blogg.se
  • Skåne85

Översta: bananfluff, mjöklschokladfluff på ljusa och chokladbottnar
    understa: Lemoncurdmousse och hallonmousse på ljusa och chokladbottnar.
    Spacklad med marängsmörkräm.

Topsy Turvy.
    (tårtan såg innnnte ut sådär i mitt huvud, blev inte alls som jag hade tänk. mkt sämre då hihi)

• Skåne85

Ljusa bottnar. Hallonmousse + Lemoncurd. Spacklad med Italiensk marängsmörkräm. Täckt och dekorerad med Fondant. 

Ljusa Bottnar. Jordgubbsmousse + Mjölkchokladfluff. Spacklad med Italiensk marängsmörkräm. Täckt och dekorerad med Fondant.

Ljusa bottnar. Jordgubbsmousse + Vaniljmousse Lyx. Spacklad med Italiensk marängsmörkräm. Täckt med Fondant. Dekorationer i fondant och marsipan. 

Svar på tråden BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna