BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna
Tårtan innehöll hallon och vaniljfyllning. Fler bilder och annat finns i min blogg!
Här är tårtan till den andra tvillingbrodern. Simon som håller på att ta körkort har nyss köpt sig en Audi som går under namnet "Ådi". Samma innehåll som den andra.
Här kommer bilder som jag bakat för ett tag sedan, närmare 1,5 år sedan. Datorn där bilderna finns är gammal och slö men lyckades äntligen ta mig in iden =)
Här kommer en till! (Får bara in en bild per inlägg - konstig)
Denna tårta knåpade jag ihop i kväll. Tänkte bjuda kollegorna på fin fika i morgon.
Det enda sonen önskade sig i present var en traktortårta och det vill man ju inte säga nej till! Fler bilder finns i min blogg: litenkakalycklig.blogspot.com
En mycket chokladig solrostårta till en barndomsvän som fyllt år.
R2D2 tårta till sonens födelsedag. Ok lika bra att erkänna direkt när jag är bland proffs R2D2 är en plast figur. Fick tidsbrist i dekorerandet.
Några Halloween muffins jag bakat till knytkalas hos vänner. Recept på minimuffins och vaniljfrosting finns i bloggen: litenkakalycklig.blogspot.com
Racerbilstårta till sonens 5-årskalas. Fylld med oboj-grädde med hackad daim och spacklad med chokladganachfrosting. Mer info finns i min blogg: litenkakalycklig.blogspot.com
Doptårtor till Melissa! Båda tårtorna innehåller hallonmousse och wienernogatmousse på chokladbottnar. De är spacklade med smörmarräng och täckta med sugarpaste. Önskemålet var kompakta och lite "mastiga" tårtor och jag tror att de var nöjda med resultatet.
Mer info finns i min blogg litenkakalycklig.blogspot.com
Inbjudningskorten hade rosa fotavtryck på framsidan.
Lite julbak hemma hos mig med Red velvet cake med färskostfrosting.
Recept finns i bloggen: litenkakalycklig.blogspot.com
Så fick jag äntligen göra en Angry Birds tårta!!
Tårta till min quiltintresserade mor.
En Cars 2-tårta till sonen.
Ja, så fick även jag till en spiderman tårta!
Tårtan består av vaniljbottnar. första lagret fylldes med grädde och hallon och andra lagret med obojgrädde. Dekorationerna gjorda av SP. Mer info i min blogg:
litenkakalycklig.blogspot.com