Inlägg från: Zelmilainen |Visa alla inlägg
  • Zelmilainen

BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna

mina första fotbollstårtor.
    vänster: fylld med jordgubbsmousse och chokladmousse
    höger: fylld med ahlgrensbilar mousse och dajmmousse
    båda spacklade med grädde, täckta och dekorerade med egengjord sp.

fylld med hallonmousse och vaniljkräm. spacklad med grädde, täckt och dekorerad med egengjord sp.

nehepp...
  • Zelmilainen

min första tårta med platt motiv på.
    fylld med päronmousse, skogsbärsgodismousse och glasscreme. spacklad med grädde, täckt och dekorerad med egengjord sp.

nehepp...
  • Zelmilainen

vanliga bottnar färgade blå. fyllda med hallonmousse och mosad banan. spacklade med grädde, täckta och dekorerade med egengjord sp. det var dessa jag menade som svettades så mkt, man ser på "leo" att den sjunkit ihop på högersidan... :-/

vanliga bottnar färgade blå. fylld med riesenfluff, rabarberkombott och jordgubbsmousse/skivade färska jordgubbar. spacklad med grädde, täckt och dekorerad med sp samt kristyr. denna blev mkt uppskattad av samtliga. tom min morbror som ej äter tårta åt en rejäl bit, haha. 

nehepp...
  • Zelmilainen

vanliga bottnar, chokladmousse och jordgubbsmousse, spacklad med grädde, täckt och dekorerad med egengjord sp.

vanliga bottnat, schweizernötfluff och tuttifruttifluff. spacklad med grädde, täckt och dekorerad med egengjord sp.

nehepp...
  • Zelmilainen

var ju bara tvungen att testa. mitt först försök med babyconverse. jag ser själv massor jag kan förbättra (och ja vet att ja glömde stansa dit sömmarna), men för att vara första försöket är jag nöjd.

nehepp...
  • Zelmilainen

vanliga bottnar, fylld med jordgubbsmousse och mörk chokladmousse. spacklad med grädde, täckt och dekorerad med egengjord sp. för en 28årig bröllopsdag.

vanliga bottnar, fylld med glasscreme och jordgubb/rabarbermousse. spacklad med grädde, täckt och dekorerad med egengjord sp. 60årstårta till en elektriker, mitt första försök till att modellera lite.
    nehepp...
  • Zelmilainen

vanliga bottnar, fylld med jordgubbssylt/vaniljkräm och jordgubbssylt/grädde. spcaklad med grädde. täckt och dekorerad med egengjord sp.

nehepp...
  • Zelmilainen

vanliga bottnar, fylld med ahlgrens bilar fluff och jordgubbsmousse. spacklad med grädde, täckt och dekorerad med egengjord sp.

nehepp...
  • Zelmilainen

vanliga bottnar, fylld med hallonmousse och glasscreme. spacklad med grädde, täckt och dekorerad med egengjord sp. här strulade sp en hel del då den ej riktigt räckte att täcka med, men det löste sig rätt bra

nehepp...
  • Zelmilainen

vanliga bottnar, fylld med jordgubbsmousse och chokladmousse. spacklad med grädde, täckt och dekorerad med egengjord sp, digestive och smörkräm.

nehepp...
Svar på tråden BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna