• Ova

BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna

Det ska föreställa en ost med segaråttor som väller ur den. Min första beställningstårta så jag har mardrömmar om att den har smält ihop till en klump. Fylld med geishafluff och vaniljmousse, täckt med marsipan.
  • Ova

Fylld med dumlefluff och kokosmousse (som jag älskar). Täckt och dekorerad med marsipan och smågodis. De vita klumparna ska föreställa ensilagebalar.
  • Ova

Födelsedagstårta. Fylld med aftereightfluff och päronmousse. Täckt och dekorerad med marsipan.
  • Ova

Bjuder på en av de fulaste tårtorna som jag gjort. Dottern blev sjuk så hade jättebråttom. Fylld med geishafluff och vaniljmousse. Täckt med sp som såg jättegummiaktig och läskig ut dagen efter. Figurer som ska föreställa littlest pet shop i marsipan.
  • Ova

Dålig bild för jag hade bråttom. Allergitårta till barndop. Äggfribotten gjord med no egg (tack för receptet). Fylld med hallonmousse och glassfluff (Skulle ha varit lemoncurd grädde, men lemoncurd innehåller ägg). Spacklad med grädde och täckt och dekorerad med sp.
  • Ova

Mammas bidrag till vårt dop. Gräddtårta med oblatbild och kristyrblommor.
  • Ova

Dotterns doptårta. Tvåvåningstårta med hallonmousse och lemoncurd. Spacklad med grädde och täckt med sp och kronan gjord i flowerpaste och dekorationer i sp och marsipan. Blev för en gångs skull nöjd (även om det alltid finns saker jag skulle vilja göra om jag hade tid)

• Ova

-17 grader så då måste man göra en vårtårta. Fylld med jordgubbsmousse o kokosmousse, täckt o dekorerad med marsipan
  • Ova

En allergianpassad magtårta. Mjölk-,ägg- och glutenfritårta som faktiskt blev riktigt saftig och god. Fylld med hallonbåtsfluff, glasscreme och hallonmousse. Täckt och dekorerad med (väldigt oelastisk) marsipan/sp blandning.
  • Ova

Födelsedagstårta till mormor. Fylld med tobleronefluff och glasscreme. Spritsad gulfärgad grädde runtom och grönfärgad vitchokladsmörkräm på toppen och dekorationer i marsipan. Mycket god!
Svar på tråden BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna