• Ankmor

BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna

Välkommen till Tårttrådens och Cupcaketrådens bildtråd!

Anledningen till att vi i tårttråden endast vill ha bilder här i denna tråden är att det blir så många och vi vill inte missa allt fint som görs.
    Om vi då pratar i denna tråden med, blir det så mycket inlägg och risken att man bläddrar förbi stor.
    Det var just det vi ville undvika genom att starta denna tråden.
    Vänligen respektera detta.

Alla som vill kommentera, berömma eller fråga är hjärtligt välkomna in i stora trådarna

__________________________________________________ ___________________

Om du hjälper någon att lägga in en bild och du märker att någon hunnit posta samma bilder innan dig, anmäl inlägget själv som eget inlägg/dubblett så plockar moderatorerna bort det utan att du får en varning.
    Det är bara onödigt att samma bild kommer med mer än en gång.

Vill du ha en bild inlagd, säg helst till i aktuell stor tråd, så kan den som tänker lägga in bilden meddela det - också detta för att spara upprepningar och dubletter i denna tråd.
    __________________________________________________ ___________________

Tidigare trådar:
    Bildtråd nr 1
    Bildtråd nr 11
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-11 23:52
    HÄR är länk till "huvudtråden"...
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50297278.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-07 00:00
    Ny tårttråd!

Tårttråd nr 18
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m66989159.html
  • Svar på tråden BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna
  • Angel13

Toy Story tårta till en Woody fan, hon fyller 20år :)  Fylld med hallon och glasskräm alla dekorationer i Wiltons sugarpaste det svarta är marsipan.
  • MissMurrig

Bildbomb... kanske har postat vissa bilder tidigare, men minns inte, och hittar inte tillbaka blan alla sidor och bilder.

Liverpool tårta, fick för mig först att min kompis hade sagt Manchester, tur att jag dubbelkollade innan jag gjorde den! 

Chokladkolabotten, DubbelNougatfluff, Reisenfluff och moccasmörkräm.

Gjort en liknande tidigare, men denna ballade jag ur på lite mer på detaljerna... liiiten groda t.ex.

Äpplen och päron, Ugglor och ekorrar i miniformat

Ljusa bottnar, hallonmousse och färskostmousse.

Sluta-på-jobbet-tårtor. Jobbade med att sälja kläder, och skulle vidare för att läsa till konditor

Prislappar, när vi "Size'ade" la vi dem i storleksordning, så att den minsta alltid låg längst upp... Därav texten.

"Jag", valde min favvo-kombo, Cocos och lime mousse YUMMMMM

Tårttråd va? Ja, en smörgåstårta är ju en slags tårta Min första, till min födelsedag.

Till efterrätt blidde det en cheesecake, också den första jag gjort.

En liten tjej som gillar rosa, lila, musik och sjunger i domkyrkans kör. Tjaaa.....

Hallonmousse och glasscrème.
  • Angel13

Kvällens andra tårta..

En lite finare "prinsesstårta" till mina arbetskompisar nu när jag byter avdelning, en pärla för varje kollega. Fylld med hallon och lemoncurdmousse. Alla dekorationer i Wiltons sugarpaste. 
  • Lepanden

Vilken fantastisk inspirationstråd!!! Kan sitta i evigheter och bara titta på era jättefina tårtor och blir så sugen på att börja lära mig göra massa grejer. Och glasscreme låter så himla gott!!

• Limefrukt

Tårta till jobbet
    Ljus botten, fylld med jordgubbsmousse. SP med pärlemorpulver.

*~*~* har världens sötaste dotter *~*~*
Svar på tråden BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna