Inlägg från: MissMurrig |Visa alla inlägg
  • MissMurrig

BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna

Hajtårta som jag gjorde på kort tid, blev inte så nöjd med hajen. Hade behövt mer tid att öva på att modellera en haj. Ljusa bottnar med Hallon och citronmousse. Spacklad med vaniljsmörkräm.

BAbyshowertårta. Oj vad svårt det var att få till en snygg nappflaska! Den blev helt ok, det var ju ingen beställningstårta direkt.
  • MissMurrig

Bildbomb! Nu har jag inte lagt upp bilder på Evigheter ser jag. Så nu kommer massor!

Sjukt goda Peanutbutter-Sandwich cookies!

En liten födelsedagstårta til Adrian 1 år.

Ville testa en ny variant, och mina utstickare för kallor.
  • MissMurrig

Hade gjort en likadan tidigare, men den bilden ville inte laddas upp. Men oj oj oj vad pinsamt, jag har missat morrhåren! 

Usch min gräsliga Disney-tårta! Huj va svårt det var att modellera Musse och Kalle... Ser lite Lasse Åberg ut...

En ensamstående mamma ville ha hjälp med tårtor til sin sons dop. Hon och hennes son är färglada personer och hon ville absolut inte ha någon traditionell doptårta. Hon hade valt namnet Mattheo och hennes föräldrar hade fått välja var sitt namn til barnet med, och att de skulle ha var sin tårta som representerade dem.

Mattheo, bebis som ligger ute på en filt i färgglada byxor.

Ellion, mamman (mormorn) gillar stilrent och svart/vitt.
    Efter att jag gjort skorna fick jag veta att hon sålt skor -perfekt!

Miró, pappans (morfarns) favoritkonstnär heter Miró. Hans tavlir är väldigt färgglada

Jag gjorde lite "kopior" av Mirós konstverk i marsipan och sugarpaste.

Googla Miró om ni vill se hur hans tavlor ser ut.

Mer bilder och info i bloggen!

marlenestartor.blogspot.com
  • MissMurrig

Så störande, varannan bild vill inte laddas upp. 

Snabb Star-Wars tårta för jag hade ont om tid. Alla utom den sista tårtan här, fast plus den sista i mitt senaste inlägg (Disney) gjorde jag på två veckor. Då hade vi även kalas för min son (Leo 2 år, 3 tårtor), OCH jag jobbade som vanlig... Denna tårtan var en sista minuten beställning, så det fick bli en målad Darth Vader...

Bröllopstårta till en liten bröllopsmiddag. Tema Lila...

Mina egna nallar som poserar.

Leos tårtor, han fick välja tema på tårtorna.. då säger han "Bil, Pippi och pirat..." Bilar och sjörövarflaggan var med Frölundatårtan-fyllning, men i en annan ordning då. Frölunda tårtan har ljus botten och innehåller banan, vanilj, hallonsylt, chokladmousse, grädde och hackade nötter. Vi skippade nötterna.

Flaggan, men den svettades lite och sprack lite....

Pippi-pirat-tårta. Hallon och dumlefyllning.

Dagen efter min sons födelsedag skulle ett par hämta 5 bröllopstårtor. Här är 3 av dem. Tema Lila, champange och silver. Mina nallar poserar, men brudparet köpte sitt egna brudpar att ställa på tårtan.

Teletubbies-tårta. Chokladbotten, hallonmousse och daimfluff.

• MissMurrig

Tårta till ett fan av ett Polskt fotbollslag. Ljusa bottnar med jorgubbs-och toffiefyllning. Vitt=Sp rött=marsipan

Doptårtor med horgubbsmousse och glasscrème.

Täckta och dekorerade med SP (och lite FP)

Och lite glitter

Doptårtor till min kusins dotter, glömde kamera och glömde ta kort innan, så jag får hålla tillgodo med bilder andra har tagit på dem.

Jordgubbsmousse och toffiemousse.
  • MissMurrig

Chokladbotten, Sedan minns jag faktiskt inte fyllningen, men chokladigt var det... 2 av dessa iaf : choklad, nougat, reisenfluff eller daimfluff. tror jag
  • MissMurrig

Bildbomb... kanske har postat vissa bilder tidigare, men minns inte, och hittar inte tillbaka blan alla sidor och bilder.

Liverpool tårta, fick för mig först att min kompis hade sagt Manchester, tur att jag dubbelkollade innan jag gjorde den! 

Chokladkolabotten, DubbelNougatfluff, Reisenfluff och moccasmörkräm.

Gjort en liknande tidigare, men denna ballade jag ur på lite mer på detaljerna... liiiten groda t.ex.

Äpplen och päron, Ugglor och ekorrar i miniformat

Ljusa bottnar, hallonmousse och färskostmousse.

Sluta-på-jobbet-tårtor. Jobbade med att sälja kläder, och skulle vidare för att läsa till konditor

Prislappar, när vi "Size'ade" la vi dem i storleksordning, så att den minsta alltid låg längst upp... Därav texten.

"Jag", valde min favvo-kombo, Cocos och lime mousse YUMMMMM

Tårttråd va? Ja, en smörgåstårta är ju en slags tårta Min första, till min födelsedag.

Till efterrätt blidde det en cheesecake, också den första jag gjort.

En liten tjej som gillar rosa, lila, musik och sjunger i domkyrkans kör. Tjaaa.....

Hallonmousse och glasscrème.
  • MissMurrig
    MajaVira skrev 2012-03-05 20:58:16 följande:
    Det går inte att använda "favorit-knappen" när man surfar i mobilen, så det är inte av elakhet som man skriver ett inlägg för att favorita.
    Då kanske man kan favorita när man kommer hem, bara att kolla vad tråden heter och söka på det på datorn och sedan favorita. Blir så många onödiga tomma inlägg, när vi bara vill ha bilder på tårtor här inne.

Vill såklart inte göra ett bara "skrivinlägg" själv för att jag svarar... Så jag lägger in en bild på samma gång!

Kanske redan har lagt in denna?? 

Hallonmousse och glasscrème. 
  • MissMurrig

Spindelmannenkalas! Kladdkaksmuffins med crémecheesetopping(blå) och valnöts-och kaffemousse(bruna)

Tårta med hallonmousse och blåbärmousse med färskost. Spacklad med smörkräm, dekorerad och täckt med SP, spindelväven är kristyr.

Tårta till min kusin som gör naglar. 

Valnötsmousse, Amarettomousse och moccasmörkräm.

Täckt med SP, dekoration i SP, FP, marsipan, dekorationsgelé och glitter.

Jag är riktigt nöjd med naglarna, vissa ser ut som riktiga. Nagellacken och själva tårtan, ska föreställa en UV-lampa, kunde varit bättre.
  • MissMurrig

Spidermantårta!

Min sons tårta Blåbärsmousse med färskost, och hallonmousse. Spacklad med smörkräm.

Täckt och dekorerad med SP och kristyr. Spindelmannen målade jag med karamell/pastafärg

Nageltårta till min kusin som gör gelénaglar på folk.
    Valnötsmousse, Amarettomousse och spacklad med moccasmörkräm.

Täckt med SP och dekoration i SP, FP, marsian, ätbart glitter och dekorationsgelé. Är väldigt nöjd med naglarna, vissa såg ut som riktiga. (inte handen dock...)

Svar på tråden BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna