Inlägg från: Lenilus |Visa alla inlägg
  • Lenilus

BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna

Bröllopstårta med färgtemat silver/svart/rosa med nejlikor och rosor. Ville verkligen göra en silvertårta och paret nappade på mina idéer, med hela designen. De ville ha med sina stora intressen, därav caketoppern. Han skidåkare, hon pysslig Glad. Ljusa bottnar, vaniljcreme, Geishafluff, spacklad med chokladsmörkräm. Täckt med sp. Dekorerad med sp och sidenband. Caketoppern är lite blandat gp och sp.

Och så en tårta för allergiker. Laktos & nötfri variant med ljusa bottnar, chokladcreme, vaniljgrädde med hallon, spacklad med chokladsmörkräm.

• Lenilus

Jag är tillbaka Glad. Efter en sisådär 7 månaders dvala så har kreativiteten börjat sprudla igen. Skickade efter en massa nya tårtverktyg och var ju bara tvungen att pröva bebisformen, vilket resulterade i denna tårta till min mammagrupp. Ja, det är en halv tårta Glad, resterna från en kommande provsmakning. Chokladbotten med ljus chokladganache och apelsinmousse, spacklad med apelsinsmörkräm. Täckt med sp och dekorerad med sp/gumpaste & sockerpärlor.

• Lenilus

30-årstårta till en plattläggare. Citronbottnar med lemoncurdgrädde och vit chokladganache. Spacklad med vit chokladsmörkräm. Täckt med sp, dekorerad med sp, gp och kristyr.

• Lenilus

Denna tårta gjorde jag till min djurälskande kusin. Hon önskade något med djur och student och det här är resultatet av det. Ljusa anslag med limemousse, vit chokladganache & jordgubbsmousse. Spacklad med vaniljsmörkräm. Modellering av sp och spritsning med Philadelphiafrosting.

• Lenilus

Tog tillfället i akt att prova på att göra en orkidée för första gången då min bästa vän fyllde år och hon är en orkidéeälskare, så vad passar bättre? :) 
    Denna minitårta (12 cm) består av citronbotten, jordgubbsmarmelad, färska skivade jordgubbar, whipped vanilla cream cheese frosting och är spacklad med jordgubbssmörkräm. Blomman gjorde jag av gumpaste och tårtan är dekorerad med sp.

• Lenilus

En bröllopstårta till ett par som gifte sig idag, på en torsdag ovanligt nog! De var väldigt specifika i sina önskemål kring tårtans utseende och färger och det lät på dem som jag fått till det när de fick se den.

Vaniljbottnar fyllda med Geishaganache & jordgubbsmousse, spacklade med chokladsmörkräm, täckt och dekorerad med sp. Hela tårtan skimrar lite men det syns ju som vanligt inte....

• Lenilus

Bröllopstårtor som jag gjorde förra helgen, efter mycket strikta instruktioner Glad. Alla tårtorna innehöll vaniljbotten, vit chokladfärskostcreme, rårörda blåbär & blåbärsmousse. Spacklade med vaniljsmörkräm och täckta och dekorerade med sp.

• Lenilus

Ville pröva nya recept och smakkombinationer och bjöd några gäster på denna! Den var väldigt god! Very chocolate cake (som i very cherry chocolate cake, men bara själva kakan), passionsfruktsmousse, rårörda hallon & spacklad och spritsad med vit chokladfärskostcreme.

• Lenilus

Ett par som jag gjorde bröllopstårta till förra året hörde av sig och ville ha en tårta till bröllopsdagen. En minikopia av deras bröllopstårta. Som överraskning gjorde jag hjärtat på toppen. Vaniljbottnar, Geishaganache, rårörda hallon, vit chokladfärskostcreme, spacklad med chokladsmörkräm. Täckt med sp. All deko av sp förutom hjärtat som är gp.

Pippitårta till en liten Linnea. Red velvet cake, hallonmousse, vit chokladfärskostcreme, spacklad med vaniljsmörkräm. Täckt och deko i sp.

• Lenilus

Dagens bröllopstårta! Bruden är från Thailand och brudgummen svensk. Jag fick fria händer och valde att symbolisera deras rötter med blommor.
    Övre och undre tårtan är red Velvet cake med hallonmousse & passionfruktsmousse, spacklade med vaniljsmörkräm. Täckta med sp. Dek med sp & gp. Mellantårtan är red Velvet cake med jordgubbsmousse & citronmousse, spacklad med vaniljsmörkräm.

En gluten & laktosfri tårta. Vaniljbottnar med jordgubbsmousse & citronmousse, spacklad med jordgubbssmörkräm.

Svar på tråden BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna