Inlägg från: Lenilus |Visa alla inlägg
  • Lenilus

Ok... skriver beskrivningen till tårtan ovan här! Kusiner som firar 40 tillsammans. Ena djurgårdare andra aik:are. Namnen står på fel sida, bara för att retas! Chokladbottnar med nougatkräm & hallonmousse, spacklad med chokladsmörkräm. Täckt med sp.

• Lenilus

3 tårtor till lilla Smillas 1-årsdag!

En tårta med självaste Smilla :). Vaniljbottnar, jordgubb & smultronmousse, Ahlgrensbilarfluff, spacklad med vaniljsmörkräm. Täckt med sp

Med Adidassneakers. Devils chocolate cake, Dumlefluff & rårörda hallon. Spacklad med chokladsmörkräm. Skor av 50/50 sp/gp, täckt med sp

Kossan är en av Smillas favvomjukisar. Vaniljbottnar, vit chokladfärskostcreme & blåbärsmousse, spacklad med vaniljsmörkräm. Allt är sp

• Lenilus

En gluten & laktosfri tårta med temat resa/bowling/rock/cigarrer. Ljusa bottnar med Dumlefluff & citronmousse. Spacklad med citronmousse. Täckt med sp, mestadels dekorerad med sp, lite gp.

• Lenilus

1-årstårta till en liten prinsessa. Brooklyn blackout chocolate cake med chokladmousse & apelsinmousse. Spacklad med apelsinsmörkräm. Laktosfri. Täckt med sp. All deco är sp förutom kronorna som är gp.

• Lenilus

Så här kan det bli när man får önskemålet tukost, hjärtan & peacemärken. Skulle tippa att skon är ungefär size 32... Citronbottnar, hallonmousse, vit chokladfärskostcreme, spacklad med vaniljsmörkräm. Täckt med sp. Locket är 50/50 sp & marsipan. Skon är 50/50 gp och sp.

Mycket Converse den här veckan! :) Vaniljbottnar, hallonmousse, Dumlefluff & spacklad med vaniljsmörkräm. Täckt och dek med sp. Skor i sp/gp.

• Lenilus

Tårta jag gjorde till en sjuksköterska som slutar jobbet. Vaniljbottnar, hallonmousse & vit chokladfärskostcreme. Spacklad med vaniljsmörkräm. Täckt med sp. Dek med sp, förutom bokstäver i gp.

• Lenilus

Doptårta till lila Luna. Vaniljbottnar med rårörda hallon & Dumlefluff. Spacklad med marshmellowfluff/vanilj/chokladsmörkräm. Täckt och dek med sp.

• Lenilus

Juni ringde själv och bad att få en rosa Hello Kitty tårta. Javisst! :) Vaniljbottnar, jordgubbsmousse & vaniljcreme, spacklad med vaniljsmörkräm, täckt och dek med sp.

Till en 90-åring. Vaniljbottnar, vit chokladfärskostcreme & citronmousse, spacklad med vaniljsmörkräm. Blomma i 50/50 sp/gp, täckt med sp.

Bröllopstårta med vintertema. Övre och undre del: Vaniljbottnar med vit chokladfärskostcreme, rårörda hallon & champagnemousse. Mittendel: Vaniljbottnar, passionfruktsmousse & vaniljpannacotta. Spacklad med vaniljsmörkräm. Täckt med sp. Dek av gp, organzaband och sprayad med pearl spray.

• Lenilus

Först lite bilder fårn min dotters 1-årsdag. Gjorde dessertbord med diverse gottigott :) och så tårta såklart, som innehöll Brooklyn blackout cake, White almond cake, cheesecakemousse, Rocky road mousse & rårörda hallon. Spacklad med chokladsmörkräm och täckt och dek med sp och sockerpärlor.

En 20-årstårta till min djurälskande kusin. Brooklyn blackout cake, chokladfärskostcreme gjord på mjölkchoklad och 70 procentig apelsinchoklad med mjölk/apelsinchokladkross i och apelsinmousse, spacklad med chokladsmörkräm. Täckt med sp, blomma, tassar och siffror i gp.

• Lenilus

En akvarietårta. Vaniljbottnar med päronmousse & vaniljmousse, spacklad med vaniljsmörkräm. Täckt och dekorerad med sp. Sanden är muscovadosocker.

• Lenilus

Hoppla, råkade skicka iväg lite för tidigt, här kommer fortsättningen:
    Doptårta med trolltema. Brooklyn Blackout chocolate cake, chokladfärskostcreme & jordgubbsmousse, spacklad med chokladsmörkräm. Täckt med sp, deko av sp och gp.

• Lenilus

Kommer inte ihåg vad det var eller när det sist var jag lade upp något i bildtråden här, men klart är att det var himla längesen! Här kommer 3 tårtor som jag gjort den senaste tiden i alla fall :)

Babyshowertårta med citronbotten, lemoncurd, citronmouss, lakritsfluff, spacklad med lakritssmörkräm, täckt och dek med sp.

Tårta från min dotter till dagisfröknarna :) Citronbotten, lemoncurd, citronmouss & jordgubbsmousse, spacklad med vaniljsmörkräm. Täckt med sp. Dek i sp och smörkräm, samt Digestivekex

Tårta till en huvens kille som är musiker. Brooklyn Blackout chocolate cake botten med mjölkchokladfärskostcreme, vit chokladfärskostcreme, rårörda hallon, spacklad med chokladfärskostcreme. Gitarr, bokstäver och nitar i gp, resten sp.

• Lenilus

Sånt här gör en tårtnörd glad! När någon vill beställa samma goda tårta till bröllopsdagen. Vaniljbottnar med Geishafluff och jordgubbsmousse. Spacklade med chokladsmörkräm. Dek och täckta med sp. Sprejade med pearlspray, men syns ju som vanligt inte på foto.

• Lenilus

Bröllopstårta till ett riktigt rockabilly bröllop! Så himla kul tårta att göra! Paret gav mig en inspirationsbild från nätet och så gjorde jag en egen version av den. Chokladbottnar med vit chokladfärskostcreme, Daimfluff och spacklad med chokladsmörkräm. Täckt med sp. Dekorationer av sp och gp och mycket handmålat. 

• Lenilus

Lite från helgen... Namngivningstårta med chokladbotten, mörk chokladfärskostcreme och hallonmousse. Spacklad med chokladsmörkräm. Täckt med sp, dekorationer i lite blandad sp och gp och handmålat.

Babyshowertårta. Vaniljbotten, färgad blå, vit chokaldfärskostcreme och blåbärsmousse. Spacklad med blå vaniljsmörkräm, täckt med sp, dek i sp och gp.

Bara ett halvår senare... dessertbordet till min dotters 2-årskalas. Kommer inte ihåg vad det var i tårtan ens... Men apigt tema med rosa och prickar var det iaf :) Inspirationen kom från hennes snuttefilt.

Minichokladcupcakes med apelsinkrokant och nutellafrosting

Apiga cakepops

• Lenilus

En 3-årstårta till en liten hästtokig tjej. Utmaning att göra en häst!! Två vaniljbottnar, en chokladbotten, stracciatellamousse och rårörda hallon, spacklad med vaniljsmörkräm. 

Bröllop med guld och ivorytema. Vaniljbottnar med Geishafluff och bananmousse med hackad Geisha, spacklad med chokladsmörkräm. Såklart skimrar tårtan, men det syns ju inte på bild.....

• Lenilus

Min första cupcakebukett! Med Red Velvet cupcakes med vaniljfrosting och jordgubbscupcakes med citronfrosting

• Lenilus

Idag fick min dotters förskolepedagoger den här buketten som tack för den här terminen. Det är saffranscupcakes med mascarponefrosting smaksatt med vit choklad och mandelmassa och pepparkakscupcakes med lingonfrosting.

Svar på tråden BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna