BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna

Beskrivning för hur jag modellerade grodorna kommer vart efter
Tårtan innehöll:
Ljusa bottnar, ahlgrensbilar kräm, vaniljcreme, spacklad med grädde, täckt och dekorerad med sp (vattnet är pyntgelé)
En småkryps tårta till en väninna´s lilla flicka!
Tårtan innehöll:
Glutenfria ljusa bottnar, jordgubbsmousse, vit chokladganache, spacklad med jordgubbssmörcreme, täckt och dekorerad med sp, målad text med pastafärg, gräs sprittsat av smörcreme
På bloggen ser ni detaljbilder!
LindaRunn.blogg.se
Äääääntligen var det semester!
Jag bjöd arbetskamraterna på en liten "semestertårta", inget avancerat och tidskrävande men gott
Ljusa glutenfria bottnar, vaniljcreme och jordgubbar, polly ganache, spacklad med grädde, täckt med sp, dekorerad med sp och smörcreme
En högklackad sko tårta, inspirerad av Lenilus
Tårtan innehöll:
Ljusa bottnar, dumlekolakräm, hallonmousse, spacklad med grädde, täckt med sp, dekorerad med sp och sockerkulor
Fler bilder i min blogg
Http://LindaRunn.blogg.se
Helgens ena doptårta
Tårtan innehöll:
Chokladbottnar med krossad daim, frisk jordgubbsmousse med vaniljyoghurt, daimganache, spacklad med grädde, täckt med sp, dekorerad med sp och fp
Som vanligt finner ni fler bilder och information om tårtan i min blogg
Välkomna
Min första 3 våningstårta
Innehåller:
Ljusa bottnar, frisk jordgubbsmousse med vaniljyoghurt, vit chokladganache, spacklad med grädde, täckt med sp, dekorerad med sp, fp och kristyr
Dark brown
Pink
Tårta med "Studio 54 tema"
Önskan var färgglad med discokula
Ljusa bottnar, ljus chokladganache, jordgubbsmousse, spacklad med grädde, täckt och dekorerad med sp, torrborstad med glitterpulver
Färger:
Rose, från Wilton (olika mycket mängd)
Den lila är fram tagen med Wiltons Violett och royal blue och så lite red extra från Sugarflair Colours
Wiltons teal till den turkosa
Och för att få fram den grå har jag bara tagit lite black från wilton
Fler bilder och info på bloggen LindaRunn.blogg.se
Välkomna!
Cupcakes fylda med äppleklyftor vända i kanel och socker
Spritsade med glasscreme och dekorerade med sp
Min 12:e Hello Kitty tårta!
Ljusa bottnar, frisk jordgubbsmousse med vaniljyoghurt, glasscreme, spacklad med grädde, täckt och dekorerad med sp
Färg:
Wiltons rose i olika mängder
Helgens tårtor!
Belle, till min kusindotter
Tårtan innehöll:
Ljusa bottnar, limemousse, vit chokladganache, spacklad med grädde, täckt och dekorerad med sp
Dödskalletårta till Filip
Tårtan innehöll:
Chokladbottnar, jordgubbsmousse med vaniljyoghurt, daimganache, spacklad med grädde, täckt med marsipan, dekorerad med sp och marsipan
Besök gärna min blogg LindaRunn.blogg.se