• Ankmor

BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna

Välkommen till Tårttrådens och Cupcaketrådens bildtråd!

Anledningen till att vi i tårttråden endast vill ha bilder här i denna tråden är att det blir så många och vi vill inte missa allt fint som görs.
    Om vi då pratar i denna tråden med, blir det så mycket inlägg och risken att man bläddrar förbi stor.
    Det var just det vi ville undvika genom att starta denna tråden.
    Vänligen respektera detta.

Alla som vill kommentera, berömma eller fråga är hjärtligt välkomna in i stora trådarna

__________________________________________________ ___________________

Om du hjälper någon att lägga in en bild och du märker att någon hunnit posta samma bilder innan dig, anmäl inlägget själv som eget inlägg/dubblett så plockar moderatorerna bort det utan att du får en varning.
    Det är bara onödigt att samma bild kommer med mer än en gång.

Vill du ha en bild inlagd, säg helst till i aktuell stor tråd, så kan den som tänker lägga in bilden meddela det - också detta för att spara upprepningar och dubletter i denna tråd.
    __________________________________________________ ___________________

Tidigare trådar:
    Bildtråd nr 1
    Bildtråd nr 11
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-11 23:52
    HÄR är länk till "huvudtråden"...
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50297278.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-07 00:00
    Ny tårttråd!

Tårttråd nr 18
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m66989159.html
  • Svar på tråden BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna
  • Egensinnig

Äääääntligen kom Cake Central magazine! Temat vi skulle skapa efter var " knotted fabric" = knutet tyg. Så här såg det ut i tidningen:

Närbild:

Texten till bilden:

Matilda, Matilda........
  • kajsad

Två studenttårtor. Ljusa bottnar, jordgubbsmousse, vaniljmousse, spacklad med gräddig smörkräm, täckt m sp. Rosor och bokstäver av fp. Spritsning av kristyr.

• MikuAndSaraLi

Födelsedagstårta till min lilla tjejs 1års dag!!
    4a lager kaka. Choklad och vanlig sockerkaka.
    Ett lager jordgubbsmousse, ett lager vit choklad mousse och så ett lager vanlig grädde med kanderade mandariner.
    Så grädde runt om och vanlig marsipan (då all min SP var slut) och så en massa godis i "hålet" i mitten.
    Den var till dom vuxna och blev väldigt uppskattad.
    Jag blev faktiskt otroligt nöjd också!

Tårtan till barnen.
    Bara 2 skivor vanlig sockerkaka med grädde och mandariner imellan.
    Och så grädde på och runt med skivade Kiwi, Jordgubbar, Mandariner och Mango ovanpå.
    Barnen älskade den.
    Blev ovanligt nöjd med denna också!

• Mael

Här är ett litet sammandrag av veckans tårtande:

En tårta till en första bröllopsdag. Jag har hängt på en referensbild för att man ska förstå den Botten med mörk choklad. Fylld med nougattfluff och hallonmousse. Täckt med marsipan, dekorerad med marsipan och kristyr.

En studenttårta som inte betedde sig alls som jag ville. Mousserna höll inte riktigt i värmen i huset så den blev baktung, lite sned och vind. Men god blev den nog. Ljusa bottnar med hallon- och limemousse. Täckt och dekorerad med marsipan.

Studenttårta. En av två i ett par. Båda har ljusa bottnar. Den ena är fylld med dumlefluff och hallonmousse, den andra med blåbär, glasscreme och limemousse. Täckta med marsipan/sp blandning. Dekorerade med marsipan.

En sista studenttårta som ackompanjerade de båda mössorna. Ljus botten fylld med blåbär, glasscreme och limemousse. Täckt med marsipan/sp, dekorerad med marsipan.

- The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return
  • mina12

Veckans bakverk

Tårtor beställda av avgångsklassen V09S, skogsbruksutbildning:
    Fyllda med hallonmousse & glasscreme.
    Spacklade med vitchoklad/jordgubbssmörkräm.
    Täckta med MMF. Dekorationer i marsipan, MMF, FP, smörkräm.
    John Deere-tårtan är glutenfri.

Nougatcupcakes fyllda med hallonmousse & spritsade med vitchoklad/hallonfrosting.
    Dekorationer i MMF, FP, strössel & sockerkulor

• lunkentuss

Här kommer bilderna på studenttårtorna till mina två svägerskor!

ljusa bottnar fyllda med blåbär/hallongrädde o vaniljkräm. Spacklad med grädde o täckt med sp, dekorerad med sp, marsipan + glitterkristyr.

ljusa bottnar fyllda med blåbär/hallongrädde o vaniljkräm. Spacklad med grädde o täckt med sp, dekorerad med sp o marsipan.

chokladbottnar fyllda med peanutbutterfrosting och rårörda hallon med hackad toblerone. Spacklad med peanutbutterfrosting o täckt med sp. Dekorationer i sp o marsipan + ätbar penna.

chokladbottnar fyllda med peanutbutterfrosting och rårörda hallon med hackad toblerone. Spacklad med peanutbutterfrosting o täckt med sp. Dekorationer i sp o marsipan + kristyr

Finns mera bilder o sånt på bloggen
    bullemamman.blogg.se

• lunkentuss

Såhär blev den -tårtan farmor ska ha med till sina seglande danmarksvänner :)

ljusa bottnar fyllda med dumlekolakräm o jordgubbsmousse. Spacklad med grädde o täckt med sp. Dekorerad med sp o fp...

O fler bilder hittar ni på bloggen: bullemamman.blogg.se

Svar på tråden BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna