Inlägg från: LovisaTilda |Visa alla inlägg
  • LovisaTilda

BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna

De senaste tårtorna :) 

Ljusa bottnar, hallonmousse och glasscreme. Täckt och dekorerad med sp. Ansiktet på smurfan är av marsipan. Kantdekorationen är sockerkulor.

Ljusa, hembakta bottnar, hallonmousse och chokladgrädde. Täckt och dekorerad med sp. Alla mörkblå dekorationer är av marsipan. 

Dotterns prinsesslott :) Har aldrig tidigare testat att göra något liknande. Fick för mig att jag skulle prova rice crispies treat så tornen är gjorda utav detta, och så glasstrutar då ;) I övrigt innehöll tårtan ljusa, hembakta bottnar, blåbärs- och vit chokladmousse. Täckt och dekorerad med sp. Den rosa "sanden" framför porten är strössel. 

carolineskalastartor.blogg.se

• LovisaTilda

Förra helgens tårta till vårat fadderbarn!
    Igår kväll satt jag och knåpade ihop ett par converseskor till en kommande doptårta. Första gången jag testar! Har varit lite rädd för dessa då det ser så himla svårt ut :O 2,5h tog det men de blev faktiskt riktigt bra! Bild kommer längre fram :)  

Tårtan innehöll ljusa bottnar, jordgubbsmousse och glasscreme.
    Täckt och dekorerad med sp. 

• LovisaTilda

Hmm, gör ett nytt försök...
    Helgens tårtor :)

Ljusa bottnar, hallonmousse och lemon curde-grädde. Spacklad och spritsad med vaniljgrädde. Dekorerad med chokladfingrar, choklad- & mandelägg samt sidenband.  

Denna tårta skulle vara en enklare tårta i Leksands färger.
    Ljusa bottnar, hallon- och vit chokladmousse. Täckt med sp, dekorerad med marsipan.  

Liverpooltårta, samma innehåll som tårtan ovan. Täckt och dekorerad med sp med undantag för märkets botten som är marsipan, och fågeln som är målad med ätbar penna. 

• LovisaTilda

Doptårtor till Oliver :)
    Mina första converse!! Är riktigt nöjd själv :D  

Ljusa bottnar, hallonmousse och glasscreme.
    Täckt och dekorerad med sp. Skorna och nallen är gjord i modeling paste. 

Fler bilder på carolineskalastartor.blogg.se     
  • LovisaTilda

Barbafin-tårta! Tyvärr ser den ljuslila färgern grå ut mot den rosa bakgrunden. Kusinen var dock nöjd ändå :)

Ljusa bottnar, hallonmousse och glasscreme. Täckt och dekorerad med sp.
  • LovisaTilda

Känns som om det var längesen jag la ut en tårtbild här :)
    Här kommer i alla fall helgens skapelser!
    Jag antar att det är för sent att varna känsliga läsare för kommande bild...;)  

Fler bilder finns på carolineskalastartor.blogg.se   

25-årstårta!Tårtan är gjord av rulltårtebottnar. Fylld med hallonmousse och spacklad med vit choklad-frosting. Täckt och dekorerad med sp.

Hulkentårta till en 5-årig kille. Inte den snyggaste figuren jag gjort men han fick duga :)
    Gjorde även en spidermangubbe till en annan tårta, den hittar ni på bloggen.  

Ljusa bottnar, hallonmousse och glasscreme. Täckt och dekorerad med sp.
    Det mörkblå är marsipan som blev över från spidermangubben :) 
  • LovisaTilda

Helgens tårtor!
    Doptårtor till lilla Ida <3 

Ljusa bottnar, hallon/blåbär- och lemoncurdemousse.
    Täckt och dekorerad med sugarpaste och sockerkulor.  

Födelsedagstårta till min morfar. Provade att göra kallor för första gången!  

Ljusa bottnar, hallon- och lemoncurdemousse.
    Täckt och dekoreras med sugarpaste och sockerkulor. De blå blommorna är gjorda av marsipan.

• LovisaTilda

Helgens doptårtor :)
    Det kräver lite planering när så många tårtor ska få plats i kylen ;)  

• LovisaTilda

För några veckor sedan beställde jag hem en silikonform för att kunna "tillverka" en baby. I helgen fick jag äntligen använda den. Den är ju bara sååå underbar!

3 doptårtor;

Ljusa bottnar, hallonmousse och glasscreme. Täckta med sugarpaste. Dekorationer i sp, modelingpaste och flowerpaste. 

www.facebook.se/carolineskalastartor 
Svar på tråden BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna