• chscarlett

13 årig tar naken foto

Jag har en styvdotter som inte är nån anna flicka lik. HAr aldrig varit med om att en flicka i 13 år ålder håller på med de saker hon gör. Hon tar naken kort på sig själv bla och andra väldigt utmanade kort, jag hittade dessa kort på våran dator efter att hon har sparat dem samt antagligen lag ut dem nån stans. Pratade med min man om det och han förskte pratade med henne men till svar får man de har jag gjort länge och tror du jag bryr mig om de eller. När man föröker berätta för henne att det kan vara väldigt farligt och att en tjej i den åldern inte skall göra de i huvudtaget. Men men. Hon bor hos sin mamma ca 67 mil i från oss och det är väldigt sällan som hon är hos oss så vad kan man göra förutom att försöka prata med henne och försöka få henne att förstå. Men då vaken hennes mamma eller hon verkar bry sig vad i hela friden skall man göra???? Blir så otroligt handlings förlammad när de gäller detta både jag och min man blir förtvivlad för de kommer verkligen att sluta illa och de vill vi verkligen inte så hon kan vara väldigt go och rar då hon inte är som en annan tonårs tjej. Hjälp är det någon som kan komma några bra ord.

• Svar på tråden 13 årig tar naken foto
  • Stinky

Är hennes mor medveten om vad dottern gör?

• chscarlett
    Stinky skrev 2010-01-25 23:17:44 följande:
    Är hennes mor medveten om vad dottern gör?
    Ja hennes mamma är väldigt medveten om vad hon sysslar med. Min man har pratat med henne ett x antal gånger om de då vi upptäckte de, och hon sa bara ja de var inget nytt. Tror inte att hennes mamma orkar med henne längre eller nått.
  • Stinky
    chscarlett skrev 2010-01-25 23:20:31 följande:
    Ja hennes mamma är väldigt medveten om vad hon sysslar med. Min man har pratat med henne ett x antal gånger om de då vi upptäckte de, och hon sa bara ja de var inget nytt. Tror inte att hennes mamma orkar med henne längre eller nått.
    Ajdå. Har ni ingen nära anhörig eller någon annan nära vuxen som hon brukar anförtro sig till, som kan ta ett förtroligt snack med henne om det där?
  • chscarlett
    Stinky skrev 2010-01-25 23:22:53 följande:
    Ajdå. Har ni ingen nära anhörig eller någon annan nära vuxen som hon brukar anförtro sig till, som kan ta ett förtroligt snack med henne om det där?
    Vi berättade för hennes mormor vad som hade hänt och hos henne fick man lite mer reaktion, hon hade tydligen varit hos sin dotter för att hjälpa henne med då denna unga flicka. Hon går även hos psykolog men det verkar som om inget hjälper. Vi skulle skicka fotona till hennes mormor så skulle hon visa de för flickans psykolog eller om det var social kontakt. De är så svårt skulle vilja att hon flyttade till oss för att dels få lite regler, konsikvenser på vad hon gör. Hon har aldrig haft en regel i sitt liv eller fått något borttaget för henne när hon gjort något dumt. Tror hon skulle må bättre utav de långsiktigt. ett rent helvete till en början men det får man ta.
  • MaNiMi

Jisses, jag hade blivit yxtokig om något av mina barn gjort så..
    bra att du iaf bryr dig TS när barnets mor inte verkar göra det.
    Bra att mormodern också verkar vilja ta tag i det.

• Pruttiluskan

Fy fan! =S
    Jag skulle anmält mamman till soc!

• Stinky
    Pruttiluskan skrev 2010-01-25 23:42:06 följande:
    Fy fan! =S Jag skulle anmält mamman till soc!
    Det tror jag inte att du skulle gjort.
  • Pruttiluskan

Eh..jo! Det skulle jag ha gjort!
    Om man misstänker att ett barn far illa utav att mamman inte verkar klara av att ta hand om barnet så skulle jag gjort det!

Stinky skrev 2010-01-25 23:42:53 följande:
  • Stinky
    chscarlett skrev 2010-01-25 23:31:22 följande:
    Vi berättade för hennes mormor vad som hade hänt och hos henne fick man lite mer reaktion, hon hade tydligen varit hos sin dotter för att hjälpa henne med då denna unga flicka. Hon går även hos psykolog men det verkar som om inget hjälper. Vi skulle skicka fotona till hennes mormor så skulle hon visa de för flickans psykolog eller om det var social kontakt. De är så svårt skulle vilja att hon flyttade till oss för att dels få lite regler, konsikvenser på vad hon gör. Hon har aldrig haft en regel i sitt liv eller fått något borttaget för henne när hon gjort något dumt. Tror hon skulle må bättre utav de långsiktigt. ett rent helvete till en början men det får man ta.
    Jag tycker inte att fotona ska visas åt psykologen utan tjejens medgivande. Detta då det är kränkande. Däremot så vore det en bra idé att låta psykologen få veta att tjejen fläker ut sig på nätet på det där viset. Psykologer med sina team brukar ha bra verktyg för att kunna hjälpa sina patienter åt "rätt håll".
  • Stinky
    Pruttiluskan skrev 2010-01-25 23:44:46 följande:
    Eh..jo! Det skulle jag ha gjort! Om man misstänker att ett barn far illa utav att mamman inte verkar klara av att ta hand om barnet så skulle jag gjort det!
    Jag tror fortfarande inte att du skulle gjort det. Det är lätt att göra det i teorin, men inte i praktiken.
Svar på tråden 13 årig tar naken foto