• DariaM

Bakåtvänd sulky/paraplyvagn?

Håller på att letar efter en lätt och liten extravagn att ha i bilen då det är så bökigt att ta med vår vanliga vagn. Tanken är att ha extravagnen för att ta sig mellan vårat hem och garaget som ligger ca 5 min bort samt när vi t.ex. ska handla. Men min lilla tös är så liten (6,5 månader) så jag vill inte ha henne framåtvänd ännu.
    Har precis börjat kolla lite på nätet men hittar inga bakåtvända alls.
    Så....

Finns det bakåtvända alternativt vändbara sulkys eller paraplyvagnar?

Nån som vet eller har nått annat bra förslag till mig.

• Svar på tråden Bakåtvänd sulky/paraplyvagn?
  • Wry

Jag vet att Quinny har flera modeller där du kan byta ut sittdelen mot babyskyddet, då får du även barnet vänt mot dig. Fast då får du nog köpa Maxi Cosi babyskydd, men det finns säkert liknande varianter till andra modeller.

www.quinny.com/se-sv/sittvagnar/zapp

• DariaM
    Wry skrev 2010-01-26 00:23:13 följande:
    Jag vet att Quinny har flera modeller där du kan byta ut sittdelen mot babyskyddet, då får du även barnet vänt mot dig. Fast då får du nog köpa Maxi Cosi babyskydd, men det finns säkert liknande varianter till andra modeller. www.quinny.com/se-sv/sittvagnar/zapp
     Jag var inne på en sådan lösning ett tag (att klicka i babyskyddet) men kom på att hon snart växer ur babyskyddet och då är jag åter på ruta ett. Men tack för ditt svar!
  • hönaböna

bugaboo bee kan jag rek.. min enda vagn från stora killen va 4 mån!

jag vet
  • DariaM
    hönaböna skrev 2010-01-26 09:30:35 följande:
    bugaboo bee kan jag rek.. min enda vagn från stora killen va 4 mån!
    Har kollat på den men, den tyvärr känns den lite väl dyr för en extravagn. Men tack iallafall för förslaget. =)
  • Bambusa

ingen aning, har dock sett nån ldre variant av den på loppis för runt 50spänn, då var de svängbart styre ist... sett nå liknande på blocket en vända med..

DariaM skrev 2010-01-26 09:49:32 följande:
    Det va intressant...ska läse på lite mer om den. Tack! Vet du om det finns några svenska återförsäljare av den? 
Svar på tråden Bakåtvänd sulky/paraplyvagn?