• jan10

Provera/Pergotime

denimbee skrev 2010-02-17 13:43:01 följande:
    jag har nu fått ett recept med pergotime, men till min fasa så finns det inte att få tag på på något apotek....hur gör jag nu?? enligt apoteken så är det restnoterat och de vet inte när det kommer in...
    Jag är i samma sits som du! Har väntat på att Pergotime ska komma till apoteket i två veckor nu.... och nu börjar det krisa, jag ska börja äta dem den 21e...
    Pratade med min sköterska häromdagen, då sa hon att om jag inte kan få tag på dem, så är det inget att göra... dvs bara att vänta en månad till. HUR kul känns det? jag har redan väntat tillräckligt!! detta skulle varit min tredje kur...
    Tycker förresten att det är lite konstigt att det inte finns något annat läkemedel man kan ta istället för Pergo? Om det nu inte går att få tag på menar jag.
    Ja, vi får hålla alla tummar för att det snart finns på apoteket!
  • jan10
    denimbee skrev 2010-02-17 13:57:11 följande:
    bor du åxå i sthlm?...hoppas att de kommer in snart....på något apotek stor det restnoterat tom 19/2...och på den andra kedjan(hjärtat) fanns det inte alls notering om vilket datum...suck...
    Bor i Halland. Är restnoterat på vartenda apotek här runtomkring... Ringde i måndags till Apoteket (centralt) då sa de att de skulle komma till så att det fanns att hämta igår, mne när jag var på apoteket i går så sa de att ev borde de kunna få det som idag, men hon pratade även något om den 19.e
    Ja, stor SUCK
    Hoppas du får tag i det snart! När ska du börja?
  • jan10
    denimbee skrev 2010-02-17 14:19:03 följande:
    jag skall börja med det den 20e....får hoppas på den 19e då...så himla irriterande att nu när jag verklgen är mogen att börja så är det slut...har väntat sedan i december...på att min mens skall vara synkad med mina tider hos gyn...får kolla den 19e...om det kommer hit då så borde det ju komma till dig då med och tvärtom såklart`....har du testat bidrottninggele eller något annat sånt, skall man testa de i stället då denna månad??
    Fick sms från mitt Apotek! nu ska jag dit och hämta pergo...
    Hoppas du får ditt också!
    och lycka till med resten...
Svar på tråden Provera/Pergotime