• Anonym (undrar)

mens på cerazette?

Kan man få mens när man äter cerazette? Mycket/lite?

• Svar på tråden mens på cerazette?
  • nano

Jag får en regelbunden jätteliten mens.

• Anonym (undrar)

Tack! Fler?

• VG0200

Jag bytade från p-piller till minipiller(cerazette). De två första månaderna hade jag längre mens än normalt men nu har jag inte haft någon mens alls. Men det är ju olika från person till person. De första månaderna kan vara jobbiga men sedan så brukar det gå över till mindre mens eller att den upphör helt.
    Om mensen upphör helt så vet man ju inte om man har råkat bli gravid eller inte så då är det bra att göra ett graviditetstest med jämna mellanrum.
    Jag har inte haft några speciella biverkingar, men om det går bra så skulle jag vilja slänga in en egen fråga.
    Om man tar Cerazette, kan man äta örter då, läste någonstans om att det kan minska effekten. Är det bara några speciella örter eller alla? I detta fall tänker jag på t.ex. Kan Jang, som är ett receptfritt naturläkemedel som hämmar förkylning.
    Mvh Veronica

• ponduss

Jag har knaprat Cerazette i 3 månader nu o jag har inte fått nån sorts blödning sen jag började med dem, super najs!

• Anonym (undrar)

vgo200:
    Ingen aning om örterna faktiskt! Hoppas någon annan kan svara på det!

• Anonym

Jag åt Cerazette i ungefär 4 år och hade i princip blödningar hela tiden. Om d var en bra månad så var jag blödningsfri i 3 dagar på sin höjd. Så för min del var d inget bra, men alla är vi ju olika! Det funkade ju såpass att jag inte blev gravid iaf! =)

• Anonym (Ensam)

När jag bytte från Mini-pe, som jag hade mens av varannan vecka, till Cerazette tog mensen aldrig slut .

Jag blev först glad då mensen efter bytet dröjde ca 5 veckor men sen blödde jag konstant i nästan 1,5 år innan jag gav upp...

Jag har hört någon siffra på att ca 20% av Cerazette användarna blir helt blödningsfria...andra blöder konstant så som jag gjorde.

• Anonym (samma här)

Som några ovanstående skrivit här så fick jag blödningar varje dag av cerazette istället för att mensen försvann.
    Känner dock många det funkar jättebra på så det kan ju vara värt att prova för dig.

• fishhook

Ätit 5 veckor. Fick ingen mens när den skulle komma. Inga mellanblödningar heller. Det är väldigt individuellt.

• Anonym (MM)

Jag har ätit cerazette i 3 år och mensen uteblev efter en eller två blödningar och har inte haft mens sen dess. har ibland haft lite ont i äggstockarna som om det vore mensvärk, men det är endast en bråkdel av min "normala" värk.

• KvaastHiildaa

Jag har haft Cerazette två gånger innan och börjat med dom nu igen, har haft dom i tre månader nu och har gått max en vecka utan mens. Nu har det gått en dag. Dom två ggr innan som jag haft dom har jag varit helt fri. Jag hoppas den försvinner helt snart. :)

• Anonym (Testar)

Jag har bara ätit i tre veckor än så länge, men tyckte min mens försvann ett par dagar tidigare än vanligt. Har dock börjat få som ägglossningsvärk och det är omkring den tiden jag vanligtvis får ägglossning, så jag får väl se om ett par veckor om jag får en blödning iaf. Har ju hört att vissa får ägglossning trots p-piller för att pillren inte riktigt fungerar på dem.

• Anonym (byta)

Började med cerazzette för ca tre kartor sedan och under andra kartan blödde jag 19dagar, första kartan något liknande. så nu har jag valt att byta sort. 

Svar på tråden mens på cerazette?