• Kina79

Akut hjälp behövs!! Katterna klöser på soffan!!!

Vi har tre katter. Nu har min man fått spel och kräver att katterna ska bort om de inte slutar klösa på soffan.
    Så hjälp mig, kom med era bästa tips på hur vi ska lösa detta!!!!

• Svar på tråden Akut hjälp behövs!! Katterna klöser på soffan!!!
  • mariaheterjag

Klä om soffan i ett vanligt tyg som det inte gör nåt att katterna klöser på. Nästan omöjligt att få dem o sluta klösa...

• Licens To Kiss

Spruta vatten på dom.

Älskar mina barn! Dotter född 2001 och son (3 dagar enligt RUL och 6 dagar enligt sm)
  • livet leker

Håll klorna trimmade så dom inte är sylvassa hela tiden, dock om det är utekatter så behöver dom försvara sig med sina klor!

Köp en klösbräda o lägg på kattmynta.
    Sen detta med blomspruta o allt vad man läser, prova inte det.. det är katter du har o katter har behov att klösa, så är det bara.

• livet leker
    Licens To Kiss skrev 2010-01-26 09:09:37 följande:
    Spruta vatten på dom.
    det va ett sånt inlägg jag menade
  • mariaheterjag
    livet leker skrev 2010-01-26 09:11:19 följande:
    det va ett sånt inlägg jag menade
    Ja då hjälper inte i alla fall för då måsta man passa dem och så fort man inte e hemma är de där ändå. Så det är ingen långsiktig lösning.
  • Maria1
    livet leker skrev 2010-01-26 09:10:59 följande:
    Håll klorna trimmade så dom inte är sylvassa hela tiden, dock om det är utekatter så behöver dom försvara sig med sina klor! Köp en klösbräda o lägg på kattmynta. Sen detta med blomspruta o allt vad man läser, prova inte det.. det är katter du har o katter har behov att klösa, så är det bara.
    Klösbrädeknepet är bäst!!
    Vi har köpt en sån klöspelare och har kattmynta på toppen. När den var ny så drog vi en leksak fram mot pelare, sen uppåt och katten kopplade direkt vad pelaren var till för
  • Licens To Kiss
    Håll klorna trimmade så dom inte är sylvassa hela tiden, dock om det är utekatter så behöver dom försvara sig med sina klor!Köp en klösbräda o lägg på kattmynta.Sen detta med blomspruta o allt vad man läser, prova inte det.. det är katter du har o katter har behov att klösa, så är det bara.
    Ok, min katt som jag hade började klösa på klösmattan i stället för möbler när jag började spruta med vattenspruta.
    Älskar mina barn! Dotter född 2001 och son (3 dagar enligt RUL och 6 dagar enligt sm)
  • livet leker
    mariaheterjag skrev 2010-01-26 09:13:18 följande:
    Ja då hjälper inte i alla fall för då måsta man passa dem och så fort man inte e hemma är de där ändå. Så det är ingen långsiktig lösning.
    Jag tycke rinte att man ska spruta vatten på katterna läs inlägg 3
  • Firehead
    Håll klorna trimmade så dom inte är sylvassa hela tiden, dock om det är utekatter så behöver dom försvara sig med sina klor! Köp en klösbräda o lägg på kattmynta. Sen detta med blomspruta o allt vad man läser, prova inte det.. det är katter du har o katter har behov att klösa, så är det bara.
    Vi har sprutat vatten på min katt och det har gått jättebra. Håller med om att katter måste klösa, men de kan ju lära sej var de får göra det.

Det finns ngn slags "fyspray" man kan köpa på djuraffärerna som du kan spruta på soffan, då vill de inte gå till den. Har inte testat själv, men har hört att den ska vara bra. Att hålla klorna klippta som ngn skrev är oxå ett tips.
    Och självfallet, ha en klösbräda, kanske fler eftersom ni har fler katter. Vi har tre st till våra två. De sitter i olika rum och de använder alla tre och har helt slutat klösa på soffan!
  • livet leker
    Firehead skrev 2010-01-26 09:17:18 följande:
    Vi har sprutat vatten på min katt och det har gått jättebra. Håller med om att katter måste klösa, men de kan ju lära sej var de får göra det.Det finns ngn slags "fyspray" man kan köpa på djuraffärerna som du kan spruta på soffan, då vill de inte gå till den. Har inte testat själv, men har hört att den ska vara bra. Att hålla klorna klippta som ngn skrev är oxå ett tips. Och självfallet, ha en klösbräda, kanske fler eftersom ni har fler katter. Vi har tre st till våra två. De sitter i olika rum och de använder alla tre och har helt slutat klösa på soffan!
    En katt som får vatten sprutat på sig blir skygg och osäker, en sån katt vill jag inte ha, jag vill ha en tillgiven, trygg och kärleksfull katt.
Svar på tråden Akut hjälp behövs!! Katterna klöser på soffan!!!