Inlägg från: villsågärna38 |Visa alla inlägg
  • villsågärna38

Akut hjälp behövs!! Katterna klöser på soffan!!!

Köp fyspray och spraya på soffan + fya katterna om de klöser. Sen köper ni en klösbräda och sprayar med kattmyntaspray på den så att de inte vill klösa någon annastans. Testa också att klippa klorna! Allt finns på bra djuraffärer!

• villsågärna38

Förresten... fysprayen luktar ungeför som hårspray för människor så det är ingen fara, försvinner på en liten stund men katterna hatar det. Det tog en vecka för mig att vänja av katten!

• villsågärna38
    Kina79 skrev 2010-01-30 09:28:36 följande:
    Jag pressar en hel citron och häller på vatten, vet inte riktigt hur mkt, kanske 5-6 dl. Sen i med lite vinäger. Nää, det luktar inte illa för oss, bara precis när man tar på det. Jag köpte kattmynta med när jag ändå var i farten. Inte en enda av mina tre katter bryr sig om att det liktar kattmynta, varken på leksaker eller nåt annat. Korkade katter
    Min erfarenhet är att det är kattmyntaspray som funkar bäst. Köp det ist för den torkade varianten.
    Väntar på ÄD i v.6
  • villsågärna38
    Kina79 skrev 2010-01-30 20:21:31 följande:
    Vi har två rätt stora klösmöbler och nu klöser de alla tre på den nya oxå
    Oj, va konstigt. Har aldrig träffat på katter som gör det. Då kanske du ska testa med den torkade varianten ist isf och gnida in den i era klösmöbler, klösbrädor ist. Och bunkra fyspray!!!!
Svar på tråden Akut hjälp behövs!! Katterna klöser på soffan!!!