Akut hjälp behövs!! Katterna klöser på soffan!!!
Vi har tre katter. Nu har min man fått spel och kräver att katterna ska bort om de inte slutar klösa på soffan.
Så hjälp mig, kom med era bästa tips på hur vi ska lösa detta!!!!
Vi har tre katter. Nu har min man fått spel och kräver att katterna ska bort om de inte slutar klösa på soffan.
Så hjälp mig, kom med era bästa tips på hur vi ska lösa detta!!!!
Tack för alla råd!
Fyspray som fanns tidigare finns inte längre på marknaden. Jag har varit i kontakt med tre olika djuraffärer - de säger samma sak
Kan man spraya nåt annat som de inte gillar på soffan?
Vi har en klösbräda, men den är kanske lite för sliten. Vi klipper klorna på alla tre, men kanske lite för sällan.....
Ska nog inhandla två nya klösbrädor och börja klippa klorna ännu oftare.
Lite uppdatering. Vui har köpt en ny klösställning, med flera olika klöscylindrar. Vi har klippt klorna på dem. Och vi sprayar soffan med en blandning av vatten, citron och vinäger.
OCH ÄN SÅ LÄNGE FUNKAR DET
Mannen har lugnat ner sig lite, det tog skruv när jag röt till om att bestämmer du att katterna ska bort, då kan du räkna med att jag försvinner också
Han har insett att de där kisarna betyder en del för mig.
Jag pressar en hel citron och häller på vatten, vet inte riktigt hur mkt, kanske 5-6 dl. Sen i med lite vinäger.
Nää, det luktar inte illa för oss, bara precis när man tar på det.
Jag köpte kattmynta med när jag ändå var i farten. Inte en enda av mina tre katter bryr sig om att det liktar kattmynta, varken på leksaker eller nåt annat. Korkade katter