• pop77

En normal förlossning ?

YayasMami skrev 2010-01-26 15:56:47 följande:
    Hur länge hade du regelbundna värkar då?För det skulle kunna vara primär värksvaghet, och det kommer tyvärr ofta tillbaka. Jag har också det så jag kommer snittas i sommar. Min förlossning tog tre dagar och då var jag endast öppen 4 cm så har man ett värkarbete som är långt och man inte öppnar sig mer än 4 cm kallas det primär värksvaghet. Läkarna säger att det kan visst gå att föda med nästa utan problem men den uppfattningen delar inte jag. Finns en hel del att googla om det... Tex så säger de att man inte ska använda hundar till avling som lider av det och att det är ärftligt så det säger mig en del...
    Åh vad intressant!!! Förlossningen med mitt första barn är som att kopiera din berättelse. (Förutom att jag stannade av vid 5 cm). Är gravid med mitt andra och hade BF i går. Har gått på samtal för att ens bara våga försöka gå igenom detta igen. Nu börja jag bli riktigt nervös och vill hels av allt göra ett snitt till. Hur gick du till väga för att få ett snitt inplanerat?? Fick du kämpa mycket för det? Jag fick den uppfattningen att jag i stort sätt inte hade något val än att försöka mig på att föda vanligt igen trots att jag fick diagnosen primär värksvaghet. Är så nervös!!
  • pop77

Usch då . jag borde nog ha läst på lite mer istället för att bara låta tiden gå. Nej vi har det inte i släkten. I alla fall inte om jag se till min mamma om födde mig och mina två syskon utan problem. Och i mitt fall sa det bara "plupp" som min mamma säger. Känns som att jag är alldeles försent ute att göra något nu :( Har ändå kännt mig peppad att försöka men nu när jag gått över tiden igen känns det som att min kropp har nog inte de signaler eller hormoner eller vad det nu är som styr detta så att det fungera på ett bra sätt.  

• pop77
    YayasMami skrev 2010-01-26 18:31:07 följande:
    Men det är nog inte försent att försöka göra något, ring imorgon till din BM och be om hjälp snabbt. Och så kan du vara väldigt noga med på förlossningen tex om det inte blir snitt att du säger att du vill ha snitt snabbare om det visar sig att det blir långdraget... De är nog rätt bra på att se sånt från början. Berätta gärna sen hur det går
    Jag frågade BM idag vad jag har för valmöjligheter och hon sa att förr så hade hon som BM kunnat påverka ganska mycket och visat på hur dåligt jag egenligen mår över detta men idag har de ingenting alls att säga till om. de är ju jag själv som måste göra något. Jag ska fundera lite. Min man har erbjudit sig att ringa in till förlossningen och försöka förklara läget då jag vet att jag bara kommer att börja lipa och inte få fram ett vettigt ord :) men det håller nog inte.
    Jag ska i alla fall rapportera hur det hela slutar. Tack för att du engagerat dig YayasMami.
    Förlåt emmelie98 för att jag tagit din tråd, men du kommer såsmåning om få ett svar på hur det gick med att föda andra barnet när första förlossningen slutade med akut snitt.
Svar på tråden En normal förlossning ?