pop77 skrev 2010-01-26 16:39:05 följande:
Åh vad intressant!!! Förlossningen med mitt första barn är som att kopiera din berättelse. (Förutom att jag stannade av vid 5 cm). Är gravid med mitt andra och hade
BF i går. Har gått på samtal för att ens bara våga försöka gå igenom detta igen. Nu börja jag bli riktigt nervös och vill hels av allt göra ett snitt till. Hur gick du till väga för att få ett snitt inplanerat?? Fick du kämpa mycket för det? Jag fick den uppfattningen att jag i stort sätt inte hade något val än att försöka mig på att föda vanligt igen trots att jag fick diagnosen primär värksvaghet. Är så nervös!!
Jag har inte fått det inplanerat, men något annat tänker jag inte nöja mig med. Jag vet att jag inte kan föda och har läst på så då får de sluta upp med sina lögner och respektera att jag inte vill riskera mitt barn... Jag har läst anmälningar till HSAN med en kvinna som hade primär värksvaghet som hela livmodern sprack och läkaren inte ens kollade varför hon blödde. Barnet föddes med en allvarlig cp-skada.
Har ni det i släkten? Det finns i min släkt nämligen... Alltså det är ren fakta att om man har drabbats av primär värksvaghet så är det ofta något fel på livmodern, att den itne kan jobba som den ska. Hoppas att fler kvinnor ska få info om detta istället för att höra att "det behöver inte bli så igen". Det kanske inte behöver bli så men högst sannolikt.