• elmah

förkyld 4 mån bebis. vad göra?

så nu har min lilla plutt åkt på en förkylning. snorig å hostar som bara den.. har dock ingen feber
    några tips vad jag kan hjälpa honom med för att bli bättre?
    det känns så lite att göra att bara höja kudden och ge näsdroppar.. är det inget annat man kan göra?

• Svar på tråden förkyld 4 mån bebis. vad göra?
  • solrosen83

känner igen det där med förkylning, vår tös har varit förkyld från och till i 2 månader. Jag gör inget annat än att höjer upp sängändan och lägger saltdroppar i näsan. Ibland när hon skall äta och är riktigt täppt så suger jag lite snor. Jag har lite samma stil som min mamma, hon säger alltid att "det går nog om". Så jag vill bara vänta och se.... Och snuviga barn mår bara bra av att vara ute i friska luften också. Så moa får nog sova en stund ute varje dag så länge hon inte har feber.

Jag vet att det är otroligt tråkigt när barnen är sjuka. Speciellt nattetid. Åtminstone jag har svårt att sova ordentligt, jag ligger bara och hör om lillan andas... min svägerska sa åt mig att det är ett mammasyndrom....

• Anna70

Jag brukar ta bröstmjölk i näsan, fungerar bättre än koksalt tycker jag. Min 4 månaders har varit förkyld ett par gånger, men inte så allvarligt som tur är.

• CherstinBovington

Finns näsdroppar att köpa på apoteket, köpte sånna till min dotter som är 2 månader och också har rakt ut för förkylningen. De heter Nezeril och kan användas från en månad!

• Ananak

Nezeril droppar eller koksalt, nezeril är mer verksamma när dom är jätte förkylda.
    Lägg böcker under huvuddelen av sängen så den kommer upp lite.'
    Köp en nässug, kostar runt 35 kr, vi köpte våran i leksaksaffären i stan, vi bor i en liten stad och den affären har vagnar o andra barnartiklar oxå.

• Cillisen

Min son är 2½månad å jätte förkyld. Jag ringde barnjouren idag å de sa att man kan ge dem panodil morgon å kväll innan måltid. För hostar de så har de troligtvis ont i halsen, eller är irriterade. Sen ge koksalt i näsan, höja upp fotändan å amma oftare. Men du ammar kanske inte?

• Bellans mamma

Vi höjde huvudändan otdentligt havkoksaltlösning ocg så köpte jag en näsfrida den var superbra.

Svar på tråden förkyld 4 mån bebis. vad göra?