Inlägg från: bollanmollan |Visa alla inlägg
  • bollanmollan

Deppig

jag var oxå ledsen och panikslagen när jag fick veta att jag pco, men det finns hjälp att få. min son fick jag väldigt fort när jag fick vet om att jag hade pco och fick hjälp av påergotime. nu försöker vi med ett syskon som är lite svåraare.  men var inte ledsna än utan se om hjälpen funkar.

• bollanmollan

ja det kommer säkert att gå bra. jag är uppe i högsta dosen nu så jag hoppas det tar sig snart för annars blir det sprutor.

• bollanmollan

jag har ingen aning, min mens var regelbunden efter att sonen kom men efter ett par månader blev den knasig igen så då började jag med pergo. jag fick sonen på dubbelkur men den fick jag ingen ägglossning av så vi höjde, nu fick jag ägglossning på trippel så jag ska köra den ett tag. har inte mått så dåligt av pergon, kanske lite surare än vanligt och mer känningar i äggstocksområdet men annars lugnt.

• bollanmollan

jag fick mjölk för många år sen, trodde jag var skendräktig. däremot ick jag ingen när jag fick barn.

• bollanmollan

min dr har aldrig sagt att det är högre risk för mf.

• bollanmollan
    Ett två tre skrev 2010-01-27 14:45:14 följande:
    Jag fick info om att många med PCO får upprepade mf.
    ja, alla läkare säger olika om många saker tyvärr, speciellt om pco.

har haft ett mf  men vet att många av mina vänner haft fler.

det min läkare sa vara tt pco ägg brukar ha bra kvalitet.
  • bollanmollan
    heter skrev 2010-01-27 14:48:12 följande:
    Var det mycket eller lite bara? Hade det med pco att göra? Någon annan som har haft samma sak?
    det var ganska mycket jag fick, tyvärr fick jag aldrig reda på varför.
  • bollanmollan

www.linne.se/pcos/

Forts fråga:  Undrar också om risken ökar att man får missfall när man har PCOS?

Svar: Enligt våra och andra  studier verkar PCOS I sig inte innebära ökad risk för missfall, utan en sådan liten överrisk kommer med ökad BMI I sig. I själva verket är äggen hos kvinnor med PCOS ofta av bra, och t o m bättre karaktär än hos andra, vilket innebär hög fruktsamhet och ganska låg missfallsrisk, när man väl ägglossar (eller vid IVF), förutsatt att man inte har alltför mycket övervikt. Det är fr a bukfettet som inte är bra. PCO-äggstocken är ju inte sjuka, vilket man ibland kan tro när man läsar på nätet, de är i sig faktiskt en slags super-äggstock, som är försedd med fler omogna, men i huvudsak helt friska, ägg. Våra forskningar har visat att kvinnor med den här äggstockstypen faktiskt har högst graviditetsferkvens av alla vid IVF. Du kan se det illustrerat med staplar på under rubriken: Resultat. Man är alltså genetiskt utrustad med fler äggblåsor, och det innebär också att man oftast är fertil längre upp I åldrarna än andra, och kommer senare I övergångsåldern. Det gäller dock att hålla nere vikten, just med tanke  missfallsrisken, och de andra risker som kommer under själva graviditeten (graviditetsdiabetes, havandeskapsförgiftning mm).

här står det lite om missfall .

• bollanmollan

ja, det är kul att vi har superägg hihi.

• bollanmollan

jag fick också röntga hjärnan , tror dom kollade hypofysen då.

Svar på tråden Deppig