• Pinchy

Hur mycket tjänar du som är socionom, fritidspedagog, fritidsledare eller behandlingsassistent?

Ja... Frågan står i överskriften :)

men andra som jobbar med ungdomsboende och liknande får gärna svara också ;)

Tack så mycket!

• Svar på tråden Hur mycket tjänar du som är socionom, fritidspedagog, fritidsledare eller behandlingsassistent?
  • aerial

Jag är utbildad fritidspedagog, har jobbat i ett år. Jag tjänar 20100:- innan skatt. På mitt förra jobb, i en annan kommun, hade jag 21000:- i ingångslön och jag har en kompis som tjänar så mycket som 22000:- i månaden. Jag har jobbat på ett boende för ungdomar med autism också och då hade jag 115:-/h + OB (var bara timanställd).

• AstridStjärna

Fick 23 i ingångslön, är beteendevetare och arbetar inom socialförvaltningen

• annett 80

En kompis är socionom och har en lön på 33000kr!!

• lenas funderingar
    annett 80 skrev 2010-01-27 08:55:00 följande:
    En kompis är socionom och har en lön på 33000kr!!
    Oj!!vilken del av Sverige o vilken befattning?
  • annett 80
    lenas funderingar skrev 2010-01-27 17:53:36 följande:
    Oj!!vilken del av Sverige o vilken befattning?
    Mälardalen , hon jobbar på ett behandlingshem och är nån typ av "avdelningschef".
  • Mr p daddy

min syster jobbar som drog-samtalsterapeut och behandlingsassistent.
    hon tjänar ca 44 innan skatt. hon jobbar då på ett privat behandlingshem, 100 % och har mycket jour (vilket ger gräs me pengar)...

• DesiréeochThéosmamma

Är timanställd fritidsledare och tjänar 129,54/h + OB.

• HelenaMaria

Socionom, tjänar 24200 men blir troligtvis en bit över 25000 om några månader..

• Pinchy

Tack! {#lang_emotions_laughing}

Då har jag något att gå efter när jag ska ge löneanspråk i ansøkan. Tycker det är lite svårt eftersom jag er dansk, har dansk pedagog utbildning, og hittils bara har jobbat i Danmark :S

Vad skulle ni tycka var realistisk at förventa i lön i et pedagogisk jobb, med 3½ års pedagog utbildning, 8 års erfarenhet (utbildad) på miljöterapeutisk behandlinghem för omsorgssviktade barn/ungdomar med olika problem + ytligare 6 års erfarenhet (outbildad) i olika pedagogiska tjänster (förskola, fritidshem och behandlingshem för fysisk/psykisk funktionshindrade barn/ungdomar)??

Oj, om någon orkar att svara skulle jag vara tacksam {#lang_emotions_sunny}

Svar på tråden Hur mycket tjänar du som är socionom, fritidspedagog, fritidsledare eller behandlingsassistent?