Bess skrev 2010-01-30 14:47:16 följande:
Får och får...man får ju äta vad man vill. Det e ju ingen som tvingar nån till nåt liksom. En pizza, om det känns ok. Men under REN kur äter man inget annat än CK. Annars e det ingen REN kur. Sen om man TILLÅTER sig själv att äta proteiner, det e en annan sak. Vissa TILLÅTER sig själva att dricka light drycker också. Äter man bara en liten mängd proteiner så faller man inte ur ketosen. Men det där e också olika från person till person, vad som krävs för att hålla sig kvar i ketos. Men blandar man in nån annat än CK (eller annan pulverdiet) så kan man inte kalla det för REN kur längre.
Om man håller sig till enbart nutrilett eller ex naturdiet så är väl det oxå "ren" kur, kan inte tänka mig att man hamnar ur ketosen bara för att man kanske äter ck en dag och nutrilett en annan, jag tänker alltså på att det är ungefär lika mycket kcal i båda dessa samt ungefär samma innehåll. Nu håller jag mig enbart till nutrilett för jag tycker den funkar bra för mig, så den lådan med ck som jag har tänkte jag använda sen när jag kör kombinerad kur för det känns onödigt att laborera.
Ska tillägga att jag INTE är på något vis en expert inom området, "kan" och "vet" bara det jag läst mig till samt det min konsulent talat om för mig så det stämmer säkert att man inte kan kombinera.
Eller såklart att en kombo mellan nutrilett och ck inte är cks ren kur men för mig är det huvudsaken att hamna i keto och gå ner i vikt.