Tagit smslån i min sambos namn:-(
Har själv varit med om det här och sitter idag med skulder hos kronokalle på ca 30.000...
Det började med att jag stack utomlands för att jobba en sommar.. Jag skrev mig hos min mamma för att jag inte skulle vara borta så länge så att jag kunde skriva mig i utlandet.
Eftersom jag inte hade några utgifter (inga abonnemang eller såna saker) så reagerade ingen när det slutade komma post hem till min mamma, någon hade helt enkelt folkbokfört mig på en annan adress. Tagit massa lån, köpt saker på kredit tecknat abonnemang osv.
Killen som gjorde detta hävdade dock att vi var tillsammans och att det var jag som gjort allt detta i tingsrätten, Jag bestred alla betalningsförelägganden och det gick till tingsrätt där dem dömde till förmån för företagen... så här sitter jag idag och betalar och betalar och inser att denne idioten förstört mitt liv..
Sommaren vart sen till höst, vinter, vår.. jag var borta i ca 11 månader.. och på den tiden hade allt gått till kronokalle, dock fick dom ju inte tag i mig för delgivning så när jag sen kom hem och skulle flytta tillbaka till min lägenhet och skulle adressändra så insåg jag ju vad som hänt. när min adressändring sen gick igenom märkte kronokalle och alla inkassobolag det och det började dimpa ner brev på brev och delgivningsmän knackade på min dörr..
Jag vart så deprimerad att jag höll på att ta livet av mig...