• Boudicea

Tagit smslån i min sambos namn:-(

Tjena, jag är journalist och har nu plöjt denna tråd med skräckblandad fascination. Tycker absolut att du ska gå till en lokal journalist, den här tråden är ett bra underlag och om du skriver ner lite datum, ungefär som en dagbok, så blir det mycket lättare att greppa var man som journalist ska börja i härvan. Kanske kan det rädda någon annan från att bli utsatt. Jag tänker även på Bakeacake, att stå och betala av någon annans skuld måste ju kännas som ett slag i ansiktet varje dag. Skrevs det något om ditt fall?
    Kolla i en bra och pålitlig tidning, kontakta nyhetschefen eller kolla efter någon journalist som verkar seriös och som skriver bra och lite djupare artiklar och kontakta denna. Ring gärna, men erbjud dig att maila en sammanfattning så att det går att läsa, för även om vi inte är lata så är det ett stressigt jobb att vara journalist och det innebär mycket jobb att gräva i en sådan där härva. Man måste verkligen kolla allt eftersom man själv skriver under på artikeln så att säga. Hoppas verkligen att det löser sig för er och själv ska jag ut och köpa brevlåda med lås i morgon!

Mvh Anna Johnsson, journalist/redaktör

Svar på tråden Tagit smslån i min sambos namn:-(