Inlägg från: Umbrageous |Visa alla inlägg
  • Umbrageous

Tagit smslån i min sambos namn:-(

anna klara skrev 2010-02-15 22:26:06 följande:
    UC är spärrat, imon melllan 9-11 ska vi ringa till Soliditet. Sen fanns det visst nåt som hette Dun&Bradstreet... ska kolla upp det oxå.Hur många kreditupplysnings bolag finns det egentligen??Hur ska man veta det??Blir galen?
    Creditsafe med
  • Umbrageous

Usch idag tänkte jag på er, skulle handla imroses, då stod det köp medges ej på mitt kort

ska ha 16 000:-

Kollade internetbanken i mobilen, -2999:-

en stor transaktuion på 15 000:- flera små, någon hade fyllt på ett comviqkort, spelat osv.

Nu står kontot på -18 000:- fasän kortet är spärrat! Jag får tillbaka alla pengar men fan, man känner sig ganska utlämnad

• Umbrageous
    guinevere skrev 2010-02-26 09:37:15 följande:
    Men, hur kan det fortsätta efter att du spärrat!? Dumma dumma bank!! Hoppas det löser sig fort så du slipper gå utan pengar.
    jag har ju fått spärrat kortet men pengarna skulle vara tillbaks innan jag får mitt nya kort. SItter och polisanmäler just nu... men vilken hjärtattack!
  • Umbrageous
    Umbrageous skrev 2010-02-26 09:47:13 följande:
    jag har ju fått spärrat kortet men pengarna skulle vara tillbaks innan jag får mitt nya kort. SItter och polisanmäler just nu... men vilken hjärtattack!
    HUMOR!!

Från nordeas hemsida... min bank!
  • Umbrageous
    BlommyNess12 skrev 2010-02-26 10:09:09 följande:
    Hur man förfalskar ett ID-kort:Beställ personbevis här: www.skatteverket.se/privat/folkbokforing/best...Stjäl personbeviset ur den angivna personens brevlådan när det kommer.Ha två stycken "nära bekanta" som kan identifiera sig och intyga att du är du.Ta med ett kort på dig själv.De gör ett ID-kort till dig. Antingen får du hämta ut det på stället du gjort det, eller så kommer det till folkbokföringsadresssen, och då snor man det ur brevlådan.Kontakta posten för att be de kolla vilka som intygat att den personen är din sambo. Det borde finnas i deras register och då kan polisen antagligen komma framåt i utredningen.
    posten gör inte ID-kort längre.
    http://www.legitimation.se/id-kort/
  • Umbrageous
    BlommyNess12 skrev 2010-02-26 10:41:16 följande:
    Nej, men sådär gjorde jag förra året när jag skaffade mitt första leg hos polisen, men då tog de fotot på en gång. Fast å andra sidan behövde jag inte ens ha ett personbevis med mig till polisen, bara personnummret och min mamma som intygade att jag var jag. Går man till banken eller förut posten behöver man ha personbevis. Jag vet att posten inte gör id-kort längre, men eftersom ett ID-kort är giltigt i fem år efter utfärdandet och kortet går ut i år så kan personen ha skaffat det innan de slutade att göra id-kort. Oavsett vad så måste de ju ha kvar i sitt gamla register om vem som intygat att han var hennes sambo.
    Fast giltighetstiden gick ut i år om jag inte missn fel, jag tror inte att de suttit och hållt på det så länge för att nu dra igång världens scam, men postenID är väl kanske enkla att förfalska och därav så valde de att förfalska just ett postenID.

Man kan ju bara slå en pling till skatteverket och kolla om de skickat ut någpot personbevis.
  • Umbrageous
    anna klara skrev 2010-02-26 13:32:55 följande:
    Jag ringde igen o NU ska dom ta bort det. Igen...
    dom är jättesega med det, jag fick vänta 2 veckor och då var det BRÅTTOM pga hot och annat
  • Umbrageous
    anna klara skrev 2010-02-26 16:04:46 följande:
    A herregud, dom ser inte att det är allvarligt....
    Jag tycker det är minst lika viktigt för er att de tar bort det fort som vid hot! Har de tagit bort nummren nu?
  • Umbrageous
    anna klara skrev 2010-02-26 16:42:18 följande:
    Kollade i morse o då var dom inte borta, ska kolla nu igen. Har inte hunnit i eftermidda, var ju tvungen att åka till polisen igen.....
    VI kanske ses på stampen någon dag då
  • Umbrageous
    anna klara skrev 2010-02-26 17:09:45 följande:
    Kollade nu och han  är borta på både eniro och hitta...
    Skönt!{#lang_emotions_smile}
  • Umbrageous
    CuteElliz skrev 2010-02-26 17:34:41 följande:
    skönt att det äntligen ordnades då... lust att skicka ett inbox till mej så kan jag gå in på upplysning.se o kika lite också...?? för om han har skyddade personuppgifter borde han inte finnas med där heller...
    anna klara skrev 2010-02-26 17:09:45 följande:
    Kollade nu och han  är borta på både eniro och hitta...
    I din situation skulle jag absolut inte skicka ut några personuppgifter på en sida till en helt okänd människa. Inget ont menat.
  • Umbrageous
    CuteElliz skrev 2010-02-26 17:47:36 följande:
    tänkte mest att ts annars kunde låna mina inloggningsuppgifter där... det finns inget som kan skada mej iaf...   men kom på det nu, att jag formulerade mej lite klumpigt...  men förstår vad du menar...
    men jag kom på att Anna Klara kan kolla det själv ju på ratsit! Där kan man söka på hela personnummret utan inloggning!
  • Umbrageous
    Umbrageous skrev 2010-02-26 19:23:38 följande:
    men jag kom på att Anna Klara kan kolla det själv ju på ratsit! Där kan man söka på hela personnummret utan inloggning!
    det kunde man inte alls längre *surar*
  • Umbrageous
    CuteElliz skrev 2010-02-26 19:47:02 följande:
    haha... upplysning.se tror jag är enda sidan man kan söka på hela personnumret på... men det är iofs gratis att vara medlem där så... men om jag vore dej ts så skulle jag kolla upp det på den sidan så det inte finns med där heller... om han har skyddat personnummer så ska det ju inte finnas där... för där ska bara såna som är offentliga (alltså inte skyddade) finnas...
    Vissa köper dock in nya uppgifter mer sällan än varje dag så om man har otur så kan det ligga kvar ett tag
  • Umbrageous
    Aaglars skrev 2010-02-27 13:32:55 följande:
    Låter som en superbra idè! Jag blir rent ut sagt förbannad om polisen inte går med på det!!!!
    De får inte göra så tyvärr, brottsprovokation är olagligt men rfan vad  nice det vart!
  • Umbrageous
    Ulf Harrys Farsa skrev 2010-02-27 18:11:56 följande:
    Brottsprovokation är om Polisen lurar nån, bestämmer Du möte med en knarklangare och samtidigt "tipsar" polisen är det helt okej.
    ah hoppas jag har fel för isåfall är det ju grymt! Jag har missförstått. Tack för rättelsen!
  • Umbrageous
    Ulf Harrys Farsa skrev 2010-02-27 21:42:06 följande:
    annars skulle ju tullens tipstelefon t.ex vara helt olaglig.
    Får jag skylla på att jag inte tänkte? Det låter så självklart när du säger det så...
  • Umbrageous
    bakeacake skrev 2010-03-05 09:26:06 följande:
    Tro mig, de går ändå.. jagfick upp all post ur våran låda när den frysit.. bara att stoppa ner armen från den sidan posten slängs in ifrån.. inga problem..
    Vår låda går det inte att få ner armen i som är låsbar.
  • Umbrageous
    anna klara skrev 2010-03-06 14:18:42 följande:
    nej tror inte du är helt ute o cyklar. sammanlagt är ju detta bedrägeri uppe i ca 285 000 kr.
    Åh måste få spilla lite glädje!
    De har iallafall inlett förundersökning i mitt fall! {#lang_emotions_smile} puckot har ju tankat en mobil med mitt kort hahahaha polisen skrattade gott åt det faktumet!

De sa nämligen innan att förundersökning sällan inleds för att det är hopplösa fall så jag är glad! De måste ha något att gå på! *jippi*
  • Umbrageous
    anna klara skrev 2010-03-10 08:06:14 följande:
    Kan ju nämna att telia har gett sig, dom sa till min sambo att han kunde riva alla inbetalnings-kort... fantastiskt......Bara resten kvar... men ett steg åt rätt riktning iaf.
    Akta dig! min man hade ett helvete med telia och vi fick vänta 6 månader på pengar som dom var skyldiga oss!

Sorry men ropa inte hej än med Telia
Svar på tråden Tagit smslån i min sambos namn:-(