Inlägg från: SmilingCoast |Visa alla inlägg
  • SmilingCoast

Tagit smslån i min sambos namn:-(

Men nu har väl ändå banken gett sig? 

• SmilingCoast
    Chockocola skrev 2011-05-28 23:49:56 följande:
    Ja vi bestrider allt dom kommer med. Polisen sa att dom pratar med banker emellanåt, och försöker få dom att bli mer noga med säkerheten, men dom vill ju bara låna ut pengar. I dom flesta av fallen är det ju riktigt, sen är ju nån procent inte riktiga, men det har dom väl "råd" med då, att förlora...

I detta fallet kommer dom ju förlora dom 205 000 tusen kr, om inte busen betalar tillbaka:) men han sitter ju inne just nu, och har väl inga pengar endå... Så ja, dom kan hålla på bäst de vill, för min sambo kommer ju inte betala...Bara att dom anser att han ska betala är ju absurtFörvånad

Jag citerar vad konsumentkredit skrev i sista brevet=

Hej (sambons namn) Enligt det beslut om att förundersökningen läggs ner, så innebär det att du är betalningsskyldig på lånet. Vi kommer att börja avisera denna månaden.

Med vänlig hälsning Konsumentkredit

Skickat den 27 januari 2011
    Jag missade att förundersökningen var nedlagd. Varför lades den ned? 
  • SmilingCoast
    Chockocola skrev 2011-05-29 17:29:22 följande:
    Telia la ner sitt. Konsument kredit och Easycredit har inte lagt ner. Konsumentkredit fickl för sig att ALLT ,även deras var nerlagt, vilket det inte var, utan "ligger på is och är fryst" . Hade även det vart nerlagt, hade min sambo, enligt konsumentkredit, fått betala lånet..

Dom väntar  helt enkelt ut polisen ocg ser om dom får tag på den skyldige. Men, dom borde vid detta laget veta att det iaf INTE är min sambo iaf, som tagit lånet.
    Vilket hade inneburit att de hade krävt honom, och ni hade kunnat fortsätta bestrida. Det är fortfarande de som måste styrka skulden. Men det vet ni ju redan :)  
Svar på tråden Tagit smslån i min sambos namn:-(