• samedase

Tagit smslån i min sambos namn:-(

Har läst igenom hela tråden nu och kan inte förstå hur något sånt här kan hända! :S
    Usch!
    Hur går det för er, och vad stod i brevet från Konsumentkredit? 

-
  • samedase
    Chockocola skrev 2013-04-24 01:08:19 följande:

Ja det är frukansvärt, och det blir bara värre:( Och det finns inte mycket man kan göra åt det heller. Det som började med ett smslån, blev hur stort som helst, med 11 stackare inblandade och med 2,7 miljoner i vinst för bedragarna.

Jo i brevet från konsumentkredit, så undrade dom om min sambo vill ta ett lån hos dom!?!?!?!!!!!
    Dom har alltså ingen koll... Visst jag förstår att det går ut automatiskt sådana brev, men det är bra "lustigt" att dom skickar till just min sambo.

Dom har ju själva skickat just detta ärende med min sambo som "låntagare" till inkasso, och hoppas få pengar från fjanten som tog lånet.

Jag tänker inte på det lika mycket nu längre, men det dyker upp då och då. Han som åkte in ska väl komma ut nu till sommaren tror jag...Usch o blä :(( Tror jag ska ringa journalisten på GP och höra med honom om han fått reda på något nytt, bara av ren nyfikenhet...

Med en sådan vinst är det nog värt för dem att sitta inne några månader, med tanke på vad som väntar när de blir släppta igen... för de där pengarna lär väl inte återfinnas.. :/

Men herregud :/ Är ju nästan skrattretande hur dom kan hålla på..

Svar på tråden Tagit smslån i min sambos namn:-(